مایکروسافت در حال ارتقاع ویندوز برای دستگاهها: - تکفارس 
مایکروسافت در حال ارتقاع ویندوز برای دستگاهها: - تکفارس 

مایکروسافت در حال ارتقاع ویندوز برای دستگاهها:

عرفان رحیمی
۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - 18:31
مایکروسافت در حال ارتقاع ویندوز برای دستگاهها: - تکفارس 

 

 

شرکت مایکروسافت به تازگی تصمیم گرفته است که ویندوز خود را برای دیگر دیوایس ها و گجت ها گسترش داده تا بتوان آن را برای دیگر دیوایس ها از قبیل ربات ها و یا دیوایس های تازه به بازار عرضه شده هم بتوان استفاده کرد.

این شرکت فعلا تصمیم گرفت که نسخه تکمیل نشده از ویندوز ۸ را بر روی Intel’s Galileo  پیاده کند. اما تقاضایی که گالیله از شرکت مایکروسافت داشته فراتر از حد انتظار اونها است و هم اکنون مایکروسافت قصد دارد که سیستم عامل خود را بر روی بردهای گالیله ۲ قرار دهد.

مایکروسافت در آخرین گفت و گو ها و جامعه های نرم افزاری خود اعلام کرده که قرار است ویندوز را به گونه ای تشکیل و سازماندهی کند که بر روی دیگر دیوایس ها و گجت های دیگر هم قابل نصب و گسترش باشد.

 

images (3)

 

 

یک خبر جالب و قابل توجه این است که به صورت آزمایشی مایکروسافت توانست سیستم عامل خود را  در یک پیانو جاسازی کند و آن را به یک ربات با هوش مصنوعی سیستم عامل این شرکت سازماندهی کند و دیگر اینکه توانست سیستم عامل دیگری برای یخچال تعبیه کند که می تواند نوشیدنی خنکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

از جمله شگرد های دیگر سازنده ویندوز این بود که برای فنهای هوشمند و لامپ ها و سنسورهای حرارتی هم سیستم عامل هایی را برای هدایت و کارکرد آن ها تعبیه و طراحی کرد.

مایکروسافت در تلاش است که بر ابر قدرت دیگر سیتم عامل یعنی لینوکس غلبه کند .

البته با قرار دادن سیستم عامل های خود در دیوایس های کوچک توانسته تا حدودی توجه کاربران اون رو به خود جلب کنه و در نسخه های نهایی قصد دارد تا اشکالات نسخه بتا را رفع و رجوع کند.

 

موضوع قرار دادن سیستم عامل بر روی دیوایس های گوناگون بحثی است که مایکروسافت پس از تلاشهای بی وقفه و تحقیقات زیاد به آن رسیده و امید دارد با این کار بتواند نبض بازار را در دست خود گیرد و مایکروسافت در حال حاضر امیدوار است که این سیستم عامل جدید به خانواده جدیدی از دستگاه های ویندوز کوچکتر و پیچیده منجر شود.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.