آشنایی با فناوری NFC : - تکفارس 
آشنایی با فناوری NFC : - تکفارس 

آشنایی با فناوری NFC :

عرفان رحیمی
۱ مهر ۱۳۹۳ - 12:28
آشنایی با فناوری NFC : - تکفارس 

 

از جمله یک از جدیدترین فناوری هایی که امروزه به خصوص در کشور ما رواج پیدا کرده و از طریق اون خیلی از امور مانند خرید های مختلف و انجام کارهای الکترونیکی را راحت کرده فناوری NFC می باشد.

از جمله مهمترین فواید این فناوری می توان به نگهداری اطلاعات مربوط به کار تهای بانکی و یا کارت های اعتباری اشاره کرد که بااستفاده از این روش می توان با کارت های الکترونیکی و بدون حمل پول در کیف خود از فروشگاهای معتبر خریداری کرد.

یکی دیگر از استفاده هایی که امروزه در بسیاری از کشور ها روی اون سرمایه گذاری می شود استفاده از همین فناوری به جای استفاده از بلیط های کاغذی و به طور کلی استفاده در حمل و نقل عمومی است.

این فناوری دارای نرخ انتقال پایین است و برد کوتاهی داره و می توان آن را برای ارتباط با بلوث و یا wifi هم استفاده کرد.همچنین می توان برای جفت کردن هدفون ها که از فناوری nfc  بهره می برند استفاده کرد.

 

 

images

 

 

می توان با استفاده از این فناوری هوشمند قفل مورد نظر را باز کرد و کاربرد حیاتی در مراکز امنیتی و اطلاعاتی دارد . تلفن های همراه هوشمند می توانند با تگ های NFC  ارتباط برقرار کنند و پس از ایجاد ارتباط یک کار خاصی مانند یافتن موقعیت خود و … را ایجاد کند.

از جمله دیگر استفاده ها می توان به گوگل والت اشاره کرد که یک امکان برای تراکنش های مالی و انجام امور به صورت بی سیم است و کاربران می توانند اطلاعات کارت های بانکی خود را به گوگل والت دهند و در مراکز خرید برای دستگاههایی که به فناوری NFC مجهز باشد استفاده کنند.

اما بد نیست که در مورد راه اندازی فناوری NFC در گوشی های اندروید اطلاعاتی را بدانیم.

در ابتدا باید به قسمت تنظیمات تلفن هوشمند خود بروید و سپس با قسمت more رفته و چیپ NFC را تیک زده تا فعال گردد. اما این نکته را نباید فراموش کرد که برای ارسال داده ها از گوشی دارای این امکان به یک گوشی دیگر فناوری NFC فقط برای شناخت دو دیوایس به یکدیگر کارساز است و بقیه مراحل توسط بلوتوث یا وای فای امکانپذیر است و البته نمی توان به صورت مستقیم اپلیکیشن های خودتون رو با این فناوری به دستگاه دیگری انتقال داد و تنها کاری که برای شما انجام می دهد این است که برای ارسال سورس برنامه ها از طریق NFC صفحه وب مربوط به خرید و یا دانلود اون نرم افزار رو روی گوشی دیگر برای شما باز می کند تا بتوانید آن را دانلود و یا خریداری کنید.

 

 

images (1)

 

 

تگ هایی وجود دارد که شما می توانید اطلاعات و دستورات مختلف را به آن ها اعمال کنید.

مثلا اگر یکی از این تگها را روی درب کمد خود نصب کنید می توانید هر زمان که گوشی خود را به آن نزدیک کردید آن را در حالت سکوت و یا هشدار قرار دهد و دیگر لازم نباشید که مدام این تنظیمات را به صورت دستی به دستگاه خود اعمال کنید.

اما باید این نکته را دریافت که کاربردهای NFC به همین مواردی که گفته شد ختم نمی شود و امروزه بسیاری از پرداخت های الکترونیکی از این طریق انجام می شود و با  راه اندازی زیرساخت های این فناوری در کشورمان امکان استفاده از آن برای ما هم فرآهم می شود.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.