مدیریت دریافت و ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی – قسمت اول - تکفارس 
مدیریت دریافت و ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی – قسمت اول - تکفارس 

مدیریت دریافت و ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی – قسمت اول

محمد قویدست
۲ مهر ۱۳۹۳ - 22:04
مدیریت دریافت و ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی – قسمت اول - تکفارس 

امروزه شبکه های اجتماعی نقش بسیار عظیم و گسترده ای در زندگی روزمره ی همه ی ما ایفا میکنند. هرکسی که به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشد حداقل در یکی از این شبکه ها عضو است. روابط اجتماعی با وجود این شبکه ها بسیار متفاوت تر از گذشته شده است. اخبار سریع تر منتشر میشوند و محصولات بیشتر به فروش میروند. در کنار این مزایا همواره نقطه ی تاریک و مبهمی برای کاربران وجود دارد و آن این که اطلاعات ما در چه حد در دسترس افراد دیگر عضو در این شبکه ها قرار میگیرد؟ در ادامه با ما همراه باشید

شبکه های اجتماعی نقش بزرگ در روابط ما ایفا میکنند. دوستان جدید، مشتریان جدید، آداب و اخلاق های جدید و … همه و همه به لطف حضور این شبکه ها به وجود می آیند. همانگونه که در جامه ی حقیقی امروز نیز با دسته های گوناگونی از افراد مواجه هستیم، در شبکه های اجتماعی نیز وضاع به همین روال است. این ماییم که انتخاب میکنیم دیگران چه قدر از خود حقیقی ما را ببینند. مطالبی که در سطح وب منتشر میکنیم نیز در دسترس خودمان است. اما بسیار شده که افراد بدون اطلاع از ضوابط حقوقی و امنیتی وبسایت ها و یا شبکه های اجتماعی دست به انتشار مطالبی بزنند که بدون اطلاع خودشان هزاران نفر در حال بازدید از آنان میباشند. اما برای مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی چه باید کرد؟ در ادامه با چند راهکار ساده ولی بسیار کاربردی در این زمینه آشنا خواهید شد.

۱-دریافت محتوا:

تصمیم با شماست! این شمایید که انتخاب میکنید چه کسانی در لیست دوستان و یا دنبال کنندگان شما قرار گیرند. اطلاعات بنا بر علاقه ای که شما از خودتان نشان داده اید بر روی صفحه به نمایش درمی‌آیند. در هر شبکه ی اجتماعی شما با لیست بسیار طویلی از کاربران مواجه هستید. شبکه ای مانند فیسبوک بنابر موقعیت مکانی، محل تحصیل و یا کار و همچنین سن و علاقه ی شما به نوع خاصی از فیلم یا موسیقی، افرادی برای اضافه کردن به لیست دوستانتان به شما پیشنهاد میدهد. در شبکه ای مانند توییتر این گستره کمتر میشود. افراد پیشنهادی از جانب این سایت تنها اشتراکی که با شما دارند در چند دنبال کننده و یا دنبال شونده میباشد. در شبکه ی دیگری مثل اینستگرام این انتخاب بسیار محدودیت است. شما میتوانید دوستان فیسبوک خود و یا مشترکین تلفن همراه خود را در اینستگرام پیدا کنید و به دنبال کردن آنان بپردازید.

همانگونه که توضیح داده شد دریافت محتوا از سوی دیگر کاربران بسیار به نوع انتخاب شما بستگی دارد. اما در این میان افرادی نیز هستند که شخصیت مجازی کاملا متفاوتی با آنچه در فکر شما میگذشت دارند. از طرفی از نوع مطالب منتشر شده از سوی این افراد خوشتان نمی آید و از سوی دیگر آشنایی بیرونی با این افراد نیز اجازه نمیدهد که به طور کامل آنها را از لیست های خود در شبکه های اجتماعی پاک کنید. خوش بختانه در فیسبوک این امکان وجود دارد که بدون حذف کردن فرد از لیست دوستانتان تنها به دنبال کردن وی خاتمه دهید. گزینه ی Unfollow در فیسبوک برای همین مورد در نظر گرفته شده است.

unfollow-button

متاسفانه در توییتر و یا اینستگرام امکان فیلتر کردن محتوی دریافتی به حد فیسبوک وجود ندارد اما از طرفی احتمال پیدا کردن شما توسط اطرافیان نه چندان صمیمی و نا آشنا نیز بسیار کمتر از فیسبوک است.

همچنین در بسیاری از موارد محتوا هایی ناخواسته برای شما به نمایش گذاشته میشوند و یا محتوایی دور از انتظار از سوی یکی از دوستانتان به انتشار میرسد. در این موارد نیز اکثر شبکه های اجتماعی بزرگ گزینه ای برای گزارش محتوای مخرب چه از لحاظ تخریب نرم افزاری و کرش و … چه از لحاظ تخریب رفتاری قرار داده اند. با گزارش دادن این نوع از مطالب و محتوا شبکه ی اجتماعی مذکور به منتشر کننده اخطاری ارسال میکند مبنی بر اینکه مطالب منتشر شده  از سوی او دارای محتوای مخرب میباشند و در صورت تکرار با او برخورد جدی تری خواهد شد.

در قسمت بعدی این مقاله با نحوه ی مدیریت کردن موارد ارسالی که به مراتب مهم تر از مدیریت محتوا های دریافتی میباشند آشنا خواهید شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید