وبلاگنویسی را بیشتر بشناسیم: - تکفارس 
وبلاگنویسی را بیشتر بشناسیم: - تکفارس 

وبلاگنویسی را بیشتر بشناسیم:

عرفان رحیمی
۱۱ مهر ۱۳۹۳ - 12:59
وبلاگنویسی را بیشتر بشناسیم: - تکفارس 

 

در این پست قرار است در مورد نحوه کار با یک وبلاگ رو تا حدودی مطرح کنیم و ابزارهای مختلف اون رو برای شما بیان کنیم.

یکی از مهمترین مسائلی که در بحث وبلاگنویسی مطرح می شود نحوه قرار دادن عکس در وبلاگ است . برای این کار باید عکس مورد نظر خود را از محیط وب و یا جای برداشت نموده و آدرس URL مورد نظر را در قسمت مربوطه برای درج تصاویر در وبلاگتان کپی کنید.

اما اگر عکس شما در محیطی غیر از محیط وب باشد باید تصویر مورد نظر خود را آپلود کنید و برای این کار باید به سرویس دهندگان رایگان آپلود تصاویر مراجعه کرده و عکس مورد نظر خود را در چند ثانیه آپلود نموده و آدرس دریافتی را در قسمت قبلی برای درج تصاویر خودتان کپی کنید.

یکی از بهترین سایت های آپلود persiangig.com است که امکان آپلود تصاویر را برای شما فرآهم کرده است.

پس از مراجعه به این سایت و ساختن یک حساب کاربری برای خود امکان ذخیره سازی فایل تا ۸ گیگ را دارید و هر بار تا سقف ۵۰۰ مگ امکان آپلود دارید.

 

bloging2

یکی از مهمترین امکان این سایت این است که پس از آپلود تصاویر خود لینک هایی را در اختیارتان می گذارد که شما می توانید از آن ها برای قرار دادن و استفاده در وبلاگ خود استفاده کنید.

البته یکی از روش های دیگری هم که بسیار راحت تر و سریع تر از این روش است درگ کردن تصاویر روی صفحه ویرایشگر پست وبلاگتون است البته اگر سرویس مورد نظر شما این امکان را به شما دهد.

اما این روش هم شاید باز برای بعضی از مرورگر ها جوابگو نباشد که در این صورت در قسمت ابزارهای وبلاگتون درج تصاویر را انتخاب کرده و تصویر مورد نظر را درج کنید.

با استفاده از این ابزاری که خود وبلاگ برای شما ایجاد می کند می توانید تنظیمات متوسط و پیشرفته ای را روی تصاویر خود اعمال کنید.

اما چگونه فایل های داکیومنت و tex را در وبلاگ خود قرار دهیم؟

برای این کار باید یک لینک ایجاد کنیم و آن را به صفحه مورد نظر خود هدایت کنیم که برای این کار باید متن مورد نظر را با نگه داشتن کلیک چپ موس انتخاب نموده و ابزار لینک را انتخاب کرده تا باکس URL  باز شده و شما هم آدرس مورد نظر را در آن درج نموده تا برای شما امکان هدایت لینک ایجاد گردد.

البته بهتر است که برای داکیومنتهایی که مهم است رمز انتخاب کرده تا همه نتوانند به اون دسترسی پیدا کنند و دانلود کنند.

اما از جمله مهمترین افزونه هایی که برای یک وبلاگ بسیار اهمیت دارد از جمله : ساعت و RSS  و نظر سنجی و…. است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.