معرفی لپ تاپ X550 ایسوس: - تکفارس 
معرفی لپ تاپ X550 ایسوس: - تکفارس 

معرفی لپ تاپ X550 ایسوس:

عرفان رحیمی
۱۱ مهر ۱۳۹۳ - 13:03
معرفی لپ تاپ X550 ایسوس: - تکفارس 

 

 

 

اگر شما هم به دنبال یک لپ تاپ ایده آل برای انجام امور خود می گردید امروز قصد تحلیل و بررسی یکی از لپ تاپ های خوب شرکت ایسوس رو داریم.

X550 dp از سری لپ تاپ های x این شرکت می باشد که به تازگی طراحی و ساخته شده است و این سری لز لپ تاپ های ایسوس همواره یک رشد تکاملی داشته و توانسته با روند رو به رشد خود دستگا ههایی نازک تر و با وزن کمتر و طراحی فوق العاده بهتر تولید نماید.

اما در اولین بررسی این لپ تاپ باید به طراحی و کیفیت آن توجه کنیم چون طراحی این نسخه بسیار متفاوت تر از سری x  قبلی است و بدنه نازک اون حدود ۳۱ میلی متر است و وزن ۲٫۳ اون اگر چه خیلی کم نیست ولی در هم ردیف های خود در این سری مقداری کمتر است. جنس بدنه این لپ تاپ پلاستیکی بوده که با وجود فلزی نبودن آن کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی دارد.

X550 با رنگ های متفاوت از جمله مشکی و سفید و قرمز و… عرضه می شود .

اما اگر بخواهیم در مورد سخت افزار این لپ تاپ سخن بگوییم باید گفت این لپ تاپ دارای سخت افزار با کیفیت بالاست و وظیفه پردازش این سیستم به عهده یک پردازتده ۴ هسته ای AMD می باشد که این دسته از سخت افزار ها فوق العاده قدرتمند هستند و برای اون دسته از کاربرانی که می خواهند کارهای سنگین و حرفه ای انجام دهند یک انتخاب مناسب است. همانطور که می دانید در کنسول های نسل جدید هم از این دسته از CPU ها استفاده شده است.میزان کش این لپ تاپ ۴ مگ می باشد.

 

634itbazar.com-asusx550cc-m2

 

در مدل های مشابه تعداد کلاک ها و کش و همچنین میزان هسته ها کمتر می باشد.

توان گرافیکی این دستگاه شامل یک جفت GPU بسیار قدرتمند ATI می باشد. در این دستگاه دو کارت گرافیکی بسیار پر قدرت به کار رفته که این موضوع باعث شده با همکاری یکدیگر این دو کارت گرافیکی میزان پردازش گرافیک رو خیلی بالا ببرد.

از جمله ویژگی های خوب دیگر این لپ تاپ داشتن رم ۸ گیگ و همچنین هارد دیسک ۱ ترابایتی است که این امر خود به ویژگی های مثبت این نوت بوک اضافه کرد است.

اما از جمله فاکتور های مهم دیگر برای خرید یک لپ تاپ داشتن قدرت خوب صوت وتصویر برای یک لپ تاپ است که این نوع از لپ تاپ های ایسوس دارای نمایشگر براق با زاویه نمایش خوبی است و سیستم صوتی این دستگاه دارای یک جفت بلندگوی sonic master است که باعث بالا رفتن قدرت پخش مناسبی شده است.

اما وب کم این دستگاه هم قدرت خوبی داره و قادر است تصاویر را با کیفیت HD ضبط نماید.

اما یکی دیگر از المان های مهم برای خرید یک لپ تاپ خوب کار با تاچ پد و کیبورد اون می باشد که این امر در لپ تاپ x550 ایسوس کاملا مشخص می باشد.

طراحی کیبورد این لپ تاپ به گونه ایست که بسیار خوش دست است و اصطلاحا به آن جزیره ای گفته می شود و دارای تاچ پد بزرگی می باشد.

 

images

 

اما آخرین بخشی که در این لپ تاپ مورد بررسی قرار می دهیم امکانات ورودی اون است که تقریبا در این مدل تمامی درگاهای ورودی و خروجی رایج در یک لپ تاپ به خوبی دیده میشه و کمبودی در آن دیده نمی شود.

در سمت راست این دستگاه می توان در کنار درایو نوری اون یک پورت شارژر و درگاه USB2 را مشاهده کرد.

و در سمت راست دستگاه پورت ها بهتر در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و  دو درگاه VGA و  HDMI هم وجود دارد و البته در این بخش دو درگاه USB3 و همچنین یک جک برای اتصال هدفون موجود می باشد.

در مجموع می توان گفت این لپ تاپ یک در نوع خود بسیار قدرتمند بوده و برای افرادی که نیاز به یک سخت افزار بالا برای انجام امور خود دارند انتخاب مناسبی می باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.