Directx 12 مصرف پاور را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد: - تکفارس 
Directx 12 مصرف پاور را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد: - تکفارس 

Directx 12 مصرف پاور را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد:

عرفان رحیمی
۱۱ مهر ۱۳۹۳ - 13:08
Directx 12 مصرف پاور را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد: - تکفارس 

 

حتما شما هم هنگام نصب نرم افزارهای مختلف و یا حتی نصب بازی های گوناگون با ارور directx روبرو شده اید .

اینل توانسته در نسخه جدید این ویژگی که ورژن ۱۲ نام گرفته بسیاری از نقوص ورژن های قبلی را برطرف کرده و با راندمان بالاتری برای مشتریان خود به ارائه محصول بپردازد .

از جمله یکی از این ویژگی های در مقایسه با نسخه Directx11 این است که در مصرف پاور تاثیر چشمگیری دارد.

جالب اینجاست که اگر شما از نسخه ۱۱ استفاده کنید ۵۰ درصد انرژی خود را بیشتر هدر می دهید در برابر وقتی که از نسخه ۱۲ این ویژگی استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد مهم در عملکرد Directx 12 این است که توانسته تا ۶۰ درصد میزان راندمان frame rate یا همان نخ فریم را افزایش دهد البته با همان مصرف مقدار انرژی !!!

برای آزمودن این ویژگی نوین آن را بر روی یک تبلت surface pro3 راه اندازی کرده اند و برنامه ای روی آن نصب کرده اند که این برنامه ۵۰۰۰۰ ستاه را ترسی می کند که هر کدام از آن ها یک  تلفیقی از وتر ها و بافت ها و ثوابت دارد.البته در همین لحظه یک گراف در گوشه دیگر نمایشگر قادر است تا میزان عملکرد پردازنده و GPU را نشان دهد. این برنامه این توانایی را دارد تا روی Directx 11  هم سویچ کند و میزان تفاوت در موارد مختلف از جمله عملکرد پردازنده را متوجه شود.

اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا شرکت مایکروسافت به جای اینتل این دمو را ارائه نداد و دلیل ان هم این است که این نم افزار بر روی تبلتی نصب و راه اندازی شده است که چیپ corei5  را که از شرکت اینتل است دارا می باشد.

یکی از جذابیت های استفاده از این نرم افزار برای تست Directx12 این است که امکان قفل کردن نرخ فرم را دارد که این امر باعث می شود تا تمرکز بیشتر روی بار سخت افزاری باشد و این تفاوت بین نسخه ۱۱ و ۱۲ این ویژگی بیشتر نمایان می شود و در حالتی دیگر نرخ فریم را از حالت قفل خارج کرده و به پردازنده و GPUاین امکان را می دهد تا برای رسیدن به حداکثر fps تلاش کنند.

 

منبع : برگرفته از بزرگراه رایانه

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید