رمزگذاری در مورد تبلت و لپ تاپ: - تکفارس 
رمزگذاری در مورد تبلت و لپ تاپ: - تکفارس 

رمزگذاری در مورد تبلت و لپ تاپ:

عرفان رحیمی
۱۲ مهر ۱۳۹۳ - 12:25
رمزگذاری در مورد تبلت و لپ تاپ: - تکفارس 

امروزه استفاده از ابزارهایی مانند تبلت و تلفن همراه هوشمند و لپ تاپ یکی از ضروریت های زندگی بشر شده و حتی شاید بعضی از اشخاص اگر یک روز بدون این وسایل ارتباطی و تکنولوژی باشند از زندگی خود عقب افتاده و به بسیاری از برنامه های زندگی خود نرسند .

البته شما بر روی این گوشی ها و یا تبلت ها اطلاعات بسیار ضروری دارید که اصلا حاضر نیستید حتی یک لحظه آن را در اختیار فرد دیگری قرار دهید اینجاست که مسئله رمزگذاری به یک مسئله بسیار مهم و قابل تامل تبدیل می گردد.

البته شما دوست نخواهید داشت که کسی به پوشه تصاویر شما و یا فایل های شخصی شما بدون اجازه دست یابد و از آن ها استفاده کند. اما در همین راستا استفاده از ی رمز عبور خوب برای این گونه دستگا هها می تواند گزینه مناسبی برای اینکه افراد غیر مجاز به راحتی نتوانند به اطلاعات شما دستیابند و از آن ها استفاده کنند به خصوص اگر از این موارد نام برده شده برای فعالیت های تجاری استفاده می کنید.

انواع رمزگذای:

اما یکی از قدیمی ترین انواع رمز گذاری ها برای عدم دسترسی افراد رمزگذاری PGP نام دارد که در سال ۱۹۹۱ و آن هم برای در یک سطح امنیتی نظامی که در آن زمان تحت قوانین آمریکا بود پایه ریزی شده بود.

 

55

 

هنوز هم از این رمزگذای استفاده می شود. استاندارد مدرن تر برای رمزگذاری AES نام دارد که در سال ۲۰۰۳ برای مصارف باز هم نظامی اما د سطح بسیار سری تر استفاده می شد.

اما یکی دیگر از المان های مهم دیگر برای مسئله رمزگذاری روی دستگا هها طول آن است که البته این نوع رمز ها بر حسب بیت تایین می شوند و به عنوان مثال یک کلید یک بیتی یا صف است و یا ۱ که این باعث می شود که به راحتی رمز یافته و شکسته شود یا یک کلید ۸ بیتی هم که ۲۵۶ تلفیق محتمل دارد امن نیست و شاید امروزه با وجود سیستم هایی که به راحتی می توانند تا تریلیون ها احتمال را تشخیص دهند انتخاب یک کلید ۴۰ بیتی هم خیلی امن نباشد.

اما اگر از رموز ۱۲۸ بیتی برای عدم ورود استفاده کنید یک سارق تقریبا هیچ شانسی برای رسیدن به اهداف شوم خود ندارد و ناکام می ماند البته باید هوشیار باشید که اگر از همین نوع رمز گذاری هم استفاده کنید ولی نوع رمزی که انتخاب می کنید ضعیف باشد باز هم شانس دسترسی را برای افراد سود جو بالا برده اید.

 

برگرفته از: بزرگراه رایانه

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.