فضای مجازی و رمزگذاری: - تکفارس 
فضای مجازی و رمزگذاری: - تکفارس 

فضای مجازی و رمزگذاری:

عرفان رحیمی
۱۵ مهر ۱۳۹۳ - 11:07
فضای مجازی و رمزگذاری: - تکفارس 

 

در دنیای امروزه که اطلاعات افراد روز به روز با ارزش تر می گردد استفاده از ابزارهایی که برای شما بتواند امنیت را به ازمغان آود یک امری بسیار کاربردی و مفید است.

سرویس هایی نظیر google drive  و یا  dropbox وجو دارند که توسط اون می توانید اطلاعات خود را به صورت کاملا امن بر روی فضای ابری نگه داری کنید ود صورت لزوم به آن ها دستیابید.

شاید اگر شما برای ذخیره سازی اطلاعات خود از هارد های اکسترنال و یا حتی cd و dvd  کمک بگیرید خیلی مفید نباشد و در هر جایی به آن ها دسترسی ندارید ولی خوب با استفاده از ابزارهای ابری هم میزان نفوذ به اطلاعات خود را کاهش می دهید و هم اینکه می توانید در هر کجا که هستید با اتصال به اینترنت به اطلاعات خود دست یابید.

اما این دو سرویس اطلاعات شما را به صورت کاملا رمزگذاری شده روی فضاهای خود نگهداری می کنند و البته که خود مدیریت کلید های خود را بر عهده دارند.اما  فرآیند های رمزگذاری و رمزگشایی برای کاربران بسیار ملموس و قابل درک است اما می توانند داده های شما را به همین شیوه رمز گذاری شده در اختیار دیگران قرار دهید باید قبل از اینکه آن ها را آپلود کنید خود رمز گذاری را روی آن ها اعمال کنید.

برای این کار به سایت www.boxcryptor.com مراجعه کرده و سپس برای رمز گذاری روی فایل های خود اقدام کنید.کافیست این ابزار را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و اطلاعات خود را بر روی آن ذخیره کنید تا آن ها به صورت رمزگذاری شده در اختیار سرویس های ابری قرار گیرند.

 

برگرفته از : به روز

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.