با اولین عضو خانواده ی Eye از اچ تی سی و RE دوست داشتنی آشنا شوید - تکفارس 
با اولین عضو خانواده ی Eye از اچ تی سی و RE دوست داشتنی آشنا شوید - تکفارس 

با اولین عضو خانواده ی Eye از اچ تی سی و RE دوست داشتنی آشنا شوید

محمد قویدست
۱۹ مهر ۱۳۹۳ - 15:26
با اولین عضو خانواده ی Eye از اچ تی سی و RE دوست داشتنی آشنا شوید - تکفارس 

از چندی پیش شایعه ی حضور برند جدیدی در خانواده ی اچ تی سی با نام Eye به همراه عکس هایی لو رفته از یک گوشی هوشمند با دوربین جلوی غول پیکر و همچنین یک دوربین اکشن کوچک که رقیبی برای Go Pro محسوب میشود در فضای مجازی منتشر شده بود. پس از دعوت نامه ی رسمی اچ تی سی و انتشار زمان معرفی محصولات جدید ما شاهد به وقوع پیوستن اخبار پیش از معرفی بودیم. اچ تی سی از دو دستگاه جدید که شامل یک موبایل و یک دوربین فیلم برداری اکشن یا همان Action Cam رو نمایی کرد.

در طی مراسم هفته ی پیش اچ تی سی شاهد حضور برندی جدید در خانواده ی اچ تی سی, به خصوص خانواده ی Desire از اچ تی سی بودیم. در مراسم مجلل اچ تی سی در شهر بزرگ نیویورک بود کهچشم همگان به یک سلفی فون واقعی روشن شد. شاید در گذشته های نه چندان دور وجود دوربین دوم با همچین سنسور عظیمی مسخره به نظر می آمد اما به اعتقاد اچ تی سی دیگر اینطور نیست.

همچنین رقیبی سرسخت (به گفته ی خود اچ تی سی!) برای Go Pro که دوربین اکشن ساخته شده توسط حمایت مستقیم اپل میباشد نیز در همین مراسم معرفی شد. با ظاهری جدید شبیه به چشم زیر دریایی و رنگ های جذاب. حال در اینجا با بیانیه مطبوعاتی اچ تی سی در مورد محصولات معرفی شده رو به رو هستیم که به طور مفصل برای شما عزیزان شرح داده خواهد شد.

“RE, HTC Desire EYE، به همراه Experience EYE و Zoe نوید دریچه‌ای تازه در دنیای عکاسی با موبایل است” این سخنی بود که مدیر عامل اچ تی سی در اولین لحظات شروع مراسم بر زبان آورد. اچ تی سی از دیرباز بسیار بر روی قدرت عکس برداری و ضبط فیلم گوشی های هوشمند و دوربین های تولیدی خودش مانور میداده. در ویدئو های تبلبغاتی HTC One X بود عکاسی در حین فیلم برداری به صورت بسیار سریع و قدرتمند به رخ رقیبان کشیده میشد. هنوز هم دوربین های اچ تی سی از افتخارات این شرکت محسوب میشوند.

شهر بزرگ نیویورک در هشتم اکتبر ۲۰۱۴ میزبان کمپانی تایوانی اچ تی سی بود. اچ‌ تی‌ سی که خود را پیشروی جهانی در عرصه نوآوری و طراحی گجت های دنیای دیجیتال میدانست، چهارشنبه هشتم اکتبر با معرفی مجموعه ای از دستاوردهای موفق در عرضه محصولات ویژه عکاسی، خبر گشودن دریچه جدیدی در دنیای نوآروی و آغاز مسیر جدیدی در این صنعت را اعلام کرد. اچ‌ تی‌ سی با رونمایی از دوربین کوچک و جالب RE، گوشی جدید و متحول کننده HTC Desire EYE، نرم افزار ارتقای کیفیتExperience  HTC EYE ™، و تکنولوژی ویرایش فیلم Zoe™ قصد دارد تا صورت تازه ای به عکاسی موبایل  و تجهیزات عکاسی با موبایل ببخشد.

در بیانیه ی مرتبط با این محصولات نیز شاهد همان مانور های کهن این کمپانی بر روی عکس برداری قوی محصولاتش بودیم. مدیر ارشد شرکت اچ‌ تی‌ سی پیر چو نیز در این باره گفته است:‌ “دستاورد های ما، دگر بار نگرش و دید عمده ی کاربران دنیای دیجیتال را به تکنولوژی تغییر داد. در سال ۱۹۹۷ بود که  ما با عرضه رایانش در تلفن همراهی کوچک و در عین حال قدرتمند -که از آن به عنوان اولین تلفن هوشمند ساخته شده یاد میشود-،  برای کاربران امکان بیرون رفتن بدون نیاز به حمل لپ تاپ را فراهم کردیم. امروز (هشتم اکتبر) نیز شاهد هستید که در راستای عکاسی با موبایل قدم مشابهی برداشته ایم. ما با ترکیب کردن سخت افزار های بسیار پیشرفته و نرم افزارهای بی رقیب، بازنگری تازه ای در برداشت و نگرش کاربران نسبت به عکاسی با موبایل و تعلقات آن داشته ایم. ما شما را از پشت چشمی دوربین بیرون می‌آوریم و شما را در قلب اتفاقات قرار میدهیم، جایی که به آن تعلق دارید.”

کلمات محسور کننده و به وجد آورنده ی مدیر ارشد شرکت اچ تی سی بود که در بیانیه ی مرتبط به محصولات هفته ی پیش اچ تی سی میدرخشید. پیر چو همچنین در ادامه افزوده است: “ما (اچ تی سی)، در طول سال های گذشته  شاخص خوبی در رده تلفن های هوشمند به وجود آورده ایم. ما از امروز بر روی ایجاد تعریفی تازه در مفهوم عکاسی تمرکز داریم. همگان شاهدید که ما همواره پویایی و نشاط خود را حفظ کرده ایم. به دلیل وفاداری به نوآوری، چشم انداز جدیدی در عکاسی هوشمند را در تجارت خود و برای کاربران بوجود آورده ایم. بعد از در دست گرفتن RE، هرگز آنرا رها نخواهید کرد. RE، فرصت تازه ای برای بیرون آمدن از پشت دوربین و قرار گرفتن در تجربه لحظه است.”

بیرون آمدن از پشت لنز و قرار گرفتن در جریان اتفاقات و لحظات. تعاریفی که تمرکز اصلی پیر چو را در ذهن ما میگنجاند. به نظر پیر چو با دوربین RE ساخت اچ تی سی دیگر تنها خالق اثر نخواهیم ماند. قرار است با RE در جریان زندگی حرکت کنیم. قرار است نشاط و هیجان را در چیزی فرا تر از یک فیلم ضبط شده تجربه کنیم. اما به راستی حقیقت RE در همین کلمات محصور شده است و یا چیزی ورای آن هاست؟

Bzc5-gfCQAAMbLs

کوچک و جالب نامی است که اچ تی سی برای نسختین Action Cam خود انتخاب کرده است. طراحی زیبا و خیره کننده ی متخصصان طراحی اچ تی سی از جمله وجه تمایزات این دستگاه با سیار رقیبان است. اندازه ی کوچک البته نه آنقدر کوچک که فکر میکردیم. طراحی استوانه ای کوچک و ساده ی این دستگاه باعث میشود که به راحتی در دستان شما جای گیرد. سنسور هوشمند به کار فته در این دستگاه نیز به شما در از دست ندادن  لحظات ناب و مناظر بسیار زیبا کمک میکند. به محض اینکه RE را در دست بگیرید خود به خود در حالت آماده باش فعال میشود و برای ثبت تصاویر شما آماده ی انجام وظیفه. دکمه ی خاموش و روشن کردن در این دستگاه وجود ندارد زیرا شما به آن نیازی ندارید! همچنین دکمه ی لمسی با حساسیت بالا و اندازه ی منباسب نیز با مکانیسم عملکرد بسیار ساده شما را در مسیر قرار گرفتن در مسیر لحظات و زندگی همراهی خواهد کرد. به عبارت ساده دیگر هیچ چیز را از دست نخواهید داد.

ثبت لحظات به یاد ماندنی برای آنان که میخواهند کاری غیر از در دست گرفتن دوربین دیجیتال و ثبت عکس انجام دهند با RE بسیار آسان میشود. از RE استفاده کنید تا در قلب اتفاقات جای گیرید. با استفاده از سنسور شانزده مگاپیکسلی از نوع CMOS به همراه رزولوشن بسیار بالا و فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی و لنز با قابلیت چرخش ۱۴۶-درجه ای Wide-angle در این دستگاه، روزهای مخفی ماندن شما در پشت چشمی دوربین در حالیکه فرزندتان برای اولین بار در زمین ورزشی مدرسه بازی میکند و یا اولین گل برنده خود را میزند، تمام خواهد شد.

بیانیه ای سرشار از احساس و همچنین ترغیب را از سوی اچ تی سی شاهد هستیم. قرار است متقاعد شویم RE بهتر از سایر رقبا است. در ادامه نیز تا حدودی این عمل صورت میپزیرد. باید قبول کرد در بسیاری از موارد RE حتی از GoPro هم قوی تر عمل میکند.

 

با استفاده از دوربین کوچک و ماجراجوی RE و همجنین قابلیت ضبط با دور آهسته (slow motion) و یا ضبط با دور تند (Time-Lapse)  خلاقیت های درونی  و تصورات رنگارنگ خود را شکوفا کنید. حتی به راحتی میتوانید عکس هایی زیبا از زیر آب بگیرید. با RE میتوانید این کار را بدون نیاز به محفظه یا لایه پوششی ضد آب و یا نفوذ هر گونه مایعات انجام دهید. زیرا RE کوچک در مقابل آب مقاوم است. برای استفاده از RE نیازی نیست شما حرفه ای باشید، تنها از قوه ی گسترده ی تخیل خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری قرار است بسیار آسان تر شود. عکس های با کیفیت و فیلم های عالی را نباید در گوشه ای رها کرد و یا آنها را فراموش کرد. RE با استفاده از برنامه ی کاربردی REapp به گوشی هوشمند شما وصل میشود و عکس ها و ویدیوهای ضبط شده توسط شما را بوسیله WiFi و بدون استفاده از دیتای سیم کارت شما منتقل میکند. شما میتوانید تنها با یک اشاره ی کوچک به تمامی تصاویر و فیلم های ضبط شده ی خود دسترسی داشته باشید و آنها را به اشتراک بگذارید. این برنامه بر روی iOS و Android قابل استفاده است. این برنامه، برای ذخیره سازی لحظه های با ارزش شما بر روی تلفن هوشمند و یا فضای ابری مجازی شما (Cloud) نیازی به تغییر تنظیمات و یا هماهنگ سازی با کامپیوتر  ندارد. RE با بهره گیری از Zoe-app به خوبی هماهنگ و تنظیم میشود و مجموعه ای از برجسته نمایی ویدیویی کاملا حرفه ای را برای شما درست میکند. یک خبر خوب دیگر اینکه به زودی میتوانید ویدیو های تولید شده با RE  را در شبکه های اجتماعی اشتراک فیلم به اشتراک بگذارید و در لحظه زندگی کنید. همچنین برای راحتی هر چه بیشتر، در حین استفاده شما قادر خواهید بود که کنترل کامل دستگاه RE خودتان را از راه دور و از طریق برنامه ی کاربردی Zoe در اختیار بگیرید و از تلفن هوشمند خود جهت کنترل چشمی در RE جذاب و کوچک استفاده کنید.

از قرار معلوم RE چیزی از سنگ تمام اچ تی سی کم ندارد. مهم ترین قابلیت هایی که در Go Pro دیده نمیشد در RE موجود است. ضد آب و نفوذ گرد و غبار و همچنین کنترل کامل و هماهنگی کامل با هرگونه گوشی هوشمند Android یا آیفون از جمله امکانات بزرگ در این دستگاه کوچک است.

RE-Orange

فرصت های نا محدود در انتظار شماست. شعاری دیگر از جانب اچ تی سی که در توجیح آن اینگونه اذعان داشته است: “RE تحول و سبک جدیدی از دوربین است. مدل تازه ای که دریچه ای بزرگ به دنیایی از امکانات خلاق به روی شما باز خواهد کرد. دوربینی که به مرور پیشرفته تر نیز خواهد شد. برای رسیدن به انعطاف پذیری بیشتر و قابلیت های بهتر نرم افزار های این دستگاه بر روی متن باز نوشته شده اند (Open API/SDK) و امکان ایده پردازی های خلاقانه برای این دستگاه را به برنامه نویسان می‌دهد.”

متن نسبتا طولانی بیانیه ی مطبوعاتی دوربین RE نشان از سرمایه گذاری بسیار عظیم اچ تی سی در این پروژه دارد. مشخصات این دوربین جالب و هوس انگیز را خواندیم. نوبتی هم باشد نوبت تلفن جنجالی اچ تی سی یعنی Desire Eye  است. کم کم عکاسی سلفی در حال تبدیل شدن به یک متد و سبک عکاسی است. شاید از نظر خیلی ها این عکس ها تنها برای سرگرمی و آپلود کردن در شبکه های مجازی باشد اما عده ی زیادی نیز دوست دارند همانقدر که با دوربین پشت دستگاه از دیگران عکس های زیبا میگیرند با دوربین مخصوص سلفی نیز بتوانند عکس هایی با کیفیت از خود بگیرند، همانطور ک دوست دارند.

در ادامه ی نو آوری های کمپانی اچ تی سی در صنعت تلفن های هوشمند به خصوص در بخش دوربین این دستگاه ها، چهارشنبه شاهد معرفی یکی از برترین مدل های خانواده اچ‌تی‌سی دیزایر، HTC Desire EYE، بودیم. HTC Desire EYE با یکی از بهترین یا بهتر بگوییم بهترین دوربین جلوی مخصوص سلفی موجود در بازار امروز و نرم افزاری که عکس شما را در بهترین حالت و در ایده‌آل ترین ثبت میکند، از کوچکترین لحظه ها تا مهمترین لحظه های شما را با وضوح بالا ثبت میکند. HTC Desire EYE که با دوربین ۱۳مگاپیکسلی جلویی و پشتی –که از اولین های بازار است- به همراه یک فلاش ال ای دی دوتایی برای عکاسی پیشرفته با جزییات بالا، امکان زوم کردن، پرینت کردن و یا کوچک کردن عکس ها، بدون لطمه زدن به کیفیت را برای کاربران فراهم میکند.

4b607d574b3f0b233e3acd4102abbdb4_XL

 

HTC Desire EYE، تلفن هوشمندی مجهز برای کاربرانی است که به ثبت عکس های سلفی و ویدیو های فوق العاده با کیفیت و خلاقانه علاقه دارند. این دستگاه، به کمک سنسور BSI حتی در شرایط نور کم عکس هایی شفاف و واضح ثبت میکند. همچنین با نصب فلش دوتایی LED، در هر دو دوربین (دوربین جلو و پشت) عکس هایی جذاب تر، با رنگ طبیعی تر و درجه نوری مناسب تر ثبت خواهد شد.

تا اینجای کار از فناوری های تحریک کننده ی اچ تی سی که بیشتر در حوزه ی دوربین و عکاسی با موبایل بودیم آشنا شدیم. اما HTC Desire ETE دیگر چه مشخصاتی دارد؟

کمپانی اچ تی سی با تعبیه ی ۳ میکروفون، کیفیت صدای دستگاه های HTC را به مرحله جدیدی از کیفیت و کارآیی ارتقا داده است. اچ تی سی کیفیت و عملکرد بسیار مناسب این میکروفون ها را در تماس های صوتی و تصویری در شلوغ ترین مکان ممکن نیز تضمین کرده است. HTC BoomSound™ در کنار صفحه نمایش Full HD ۵.۲ اینچی، HTC Desire EYE را برای ارائه و خلق کردن بهترین تجربه های مالتی مدیا (صوتی-تصویری) مجهز میکند. و این تلفن هوشمند خارق العاده را تبدیل به بهترین گزینه برای دیدن عکس و ویدیو  و همچنین خلق آنها میکند.

با طراحی متمایز و نوآورانه و بدنه صاف و صیقلی و با استفاده از فناوری رنگ‌های-دوگانه اچ‌تی‌سی، این دستگاه بسیار زیبا و امروزی طراحی شده است. همچنین با استفاده از یک کلید دو مرحله ای برای تغییر تمرکز تصویری به شما این امکان را میدهد که تصویر شما با بهترین کادر در تصویر قرار بگیرد و حتی با نگهداشتن دوربین در یک دست عکسی مناسب  و حرفه ای ارائه کنید همچنین این تلفن هوشمند جدید به تکنولوژی HTC EYE و Zoe  و تکنولوژی اتصال به شبکه با سرعت ۴G مجهز است که به کمک آن ویرایش و به اشتراک گذاری عکس ها، از هر جا که باشید به راحتی و با کمترین زحمت انجام می‌شود. Snapdragon 801 نیز دستورات شما را با حداکثر سرعت ممکن بررسی میکند و تلفن شما را همیشه در حالت آماده به خدمت رسانی نگه میدارد.

تجربه ی Eye از اچ تی سی برای راحتی شما طراحی شده است. به طور قطع تنها سخت افزار تعیین کننده کیفیت نیست. HTC EYE Experience نرم افزارهای عکاسی با موبایل را با امکانات فوق حرفه ای و فرا تر از دوربین های موجود در سایر رقبا, دیگر رقبان خود را به چالشی جدی و تازه میکشد.  تجربه ی EYE اچ تی سی به شما این امکان را میدهد که در بهترین حالت از صورت خود تصویر برداری کنید (عکس سلفی بگیرید).

اچ تی سی Desire Eye قابلیت مکالمه ی ویدیویی و برگزار کردن کنفرانس های تصویری را به مرحله بسی بالاتر از کیفیت و کارایی رسانده است. با قابلیت تشخیص صورت، چهره شما در تمام مدت تماس ویدیویی در کادر خواهد ماند. البته این قابلیت منحصر به مکالمه میان دو نفر نیست و قابلیت تشخیص صورت، همزمان برای تشخیص ۴ نفر در یک اتاق به راحتی قابل استفاده است. به این گونه که تصویر چهره هر یک از افراد حاضر بریده میشود (Crop) و در صفحه نمایش با وضوح بالا جاگذاری میشود. بنابراین بدون نگرانی از اینکه کجا بایستید تا همگی در تصویر باشید، از سرویس های تلفن تصویری استفاده کنید و دوربین همه شما را پیدا میکند. آیا به امکاناتی بیشتر نیاز دارید؟ گزینه اشتراک گذاری صفحه نمایش (Screen Sharing) در این دستگاه برای اولین بار قابلیت های رایانه‌‌ای در مکالمه تصویری را در تلفن هوشمند نیز ارایه می‌کند و این یعنی مناسب ترین گزینه برای انتخاب در مکالمه ی تصویری.

htc_desire_04

تجربه ی کاربری Eye در اچ تی سی با تکیه بر امکان دو تکه کردن تصویربرداری (Split Capture function) تعبیه شده در این پکیج ، رویه ی جدیدی برای کشف فرصت های خلاقانه است. با ترکیب همزمان عکس ها و ویدیوهای ظبط شده ی شما که از دوربین جلویی و دوربینی پشتی گرفته شده‌اند، به صورت یک تصویر ترکیبی، تجربه جدیدی در دنیای تصاویر سلفی داشته باشید. شما میتوانید هم خودتان را در صفحه نمایش ببینید و هم تصویر پیش رویتان را، و متکی به تصویر کوچک شده نباشید. بوسیله Crop-Me-In در قلب جریان زندگی و اتفاقات باشید زیرا صورت شما همیشه در مرکز تصویر قرار خواهد داشت. شما میتوانید با استفاده از نو آوزی های اج تی سی خلاقیت های نهفته ی وجودتان را کشف کنید و ویدیو ها و سلفی های زیبا تر و جذاب تری به وجود آورده و برای دید جهانیان منتشر کنید.  Voice Selfie شما را از موقعیت های سخت برای عکسبرداری و رسیدن به دکمه شاتر بی نیاز میکند. از دستور صوتی-گفتاری  “Say Cheese” برای آماده باش استفاده کنید و پس از قرار گیری در موقعیت مناسب اقدام به ثبت تصاویر کنید.

همچنین تجربه ی کاربری EYE از اچ تی سی به زودی بر روی گوشی های سری وان از جمله HTC One M8 , HTC One Mini 2 , HTC One M7 , HTC One Mini و … قابل نصب خواهد بود.

بیانیه ی مطبوعاتی اچ تی سی در مورد محصولات جدیدش را خواندید. آیا به نظر شما محصولات معرفی شده تاثیری در ادامه ی راه دنیای گوشی های هوشمند و یا دوربین های اکشن خواهند داشت؟

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید