تهدید آمریکایی برای گلکسی نوت۴ - تکفارس 
تهدید آمریکایی برای گلکسی نوت۴ - تکفارس 

تهدید آمریکایی برای گلکسی نوت۴

محمد قویدست
۲۱ مهر ۱۳۹۳ - 12:17
تهدید آمریکایی برای گلکسی نوت۴ - تکفارس 

ممنوع شدن فروش محصولات الکترونیکی تولید شده توسط آسیایی ها, مخصوصا سامسونگ در آمریکا و دیگر کشور های قاره ی آمریکا سابقه ای دیرینه دارد. از زمان عرضه ی اولین آیپد و آیفون ۳GS تا کنون همواره شکایات اپل کابوسی برای سامسونگی ها بوده است. اما اگر فکر میکنید اینبار هم اپل قصد ممنوع الفروش کردن محصولات سامسونگ را دارد سخت در اشباهید.

گویا پس ار کشمکش های متعدد اپل و سامسونگ و همچنین غول ردموندی مایکروسافت, باید منتظر ضربات انویدیا به سامسونگ نیز باشیم. حتما میگرسید انویدیا دیگر چرا؟! شرکت انویدیا اعلام کرده است که کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا به تازگی موافقت خود را برای بررسی محصولاتی که در شکایت اخیر  این شرکت از سامسونگ و کوالکام نام آنها آمده ابراز داشته است. پس از این بررسی اعلام خواهد شد که آیا این محصولات اجازه به فروش رسیدن در آمریکا را خواهند داشت یا خیر.

در همین راستا کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا پذیرفته است تا پروند شکایت انویدیا از سامسونگ و کوالکام را مورد بررسی قرار دهد. شکایتی که جلوگیری از فروش جدیدترین محصولات سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۴ و گلکسی نوت اِج را در آمریکا  هدف گرفته است. طبق اظهارات انویدیا، تمامی پردازنده‌های اکسینوس ساخت شرکت کره ای سامسونگ و همچنین برخی از پردازنده‌های شرکت کوالکام مانند اسنپ‌دراگون ۸۰ ۰ ، ۸۰۱، و ۸۰۵ که در بزرگترین پرچم داران اندرویدی به چشم میخورند پتنت‌های این کمپانی را کپی و یا نقض کرده‌اند.

به همین دلیل انویدیا طی شکایت نامه ای خواستار ممنوع الفروش شدن محصولات اخیر سامسونگ یعنی گلکسی نوت۴ . گلکسی نوت اج و هچنین محصولات قدیمی تری مانند گلکسی نوت۳ و گلکسی اس۵ شده است. دیوید شانون، معاون ارشد مدیرعامل و مدیر اداری شرکت انویدیا دراینباره می‌گوید: ما از تصمیم ITC مبنی بر انجام تحقیقاتی در مورد پتنت‌های GPU انویدیا خرسندیم و در حال آماده‌سازی مدارک خود برای ارائه به این سازمان هستیم.

این اولین بار نیست که این کمیسیون ادعاهای مربوط به نقض پتنت توسط سامسونگ را بررسی می‌کند، پیش از این نیز شاهد رأی این کمیسیون به نفع اپل در مقابله با سامسونگ بودیم. البته اپل موفق به جلوگیری از فروش محصولات قدیمی سامسونگ شد در حالی که شکایت اخیر شرکت انویدیا جدیدترین محصولات سامسونگ را مورد هدف قرار داده است.

سامسونگ هنوز فروش گلکسی نوت های جدید را شروع نکرده است و انتظار میرود که عرضه ی این محصول را از ۲۵ مهر ماه در آمریکای شمالی شروع کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا انویدیا میتواند به ممنوع الفروش شدن پیش از موعد سامسونگ در آمریکا دست پیدا کند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.