نگاهی به عملکرد خودروهای اتوماتیک گوگل: - تکفارس 
نگاهی به عملکرد خودروهای اتوماتیک گوگل: - تکفارس 

نگاهی به عملکرد خودروهای اتوماتیک گوگل:

عرفان رحیمی
۲۳ مهر ۱۳۹۳ - 09:45
نگاهی به عملکرد خودروهای اتوماتیک گوگل: - تکفارس 

 

تا به حال با خود تصور کرده اید که روزی برسد که تمامی اتومبیل ها بدون هدایت رانندگان به مسیر های دلخواه بروند خودشان گاز دهند و خودشان ترمز کنند و حتی خودشان در سر چهارراه ها بایستند و ….

شرکت بزرگ گوگل این امر را برای کاربران خود فرآهم کرده و در یک نسخه آزمایشی خود خودرویی ساخت است که قادر است از مبدا شما را سوار کرده و با برنامه ای که با آن داده می شود شما را به مقصد مورد نظر خود برساند.

اما این خودروی تخم مرغی شکل بدون پدال های گاز و ترمز و.. می باشد و خود به صورت خودکار توسط اسکنری که روی سقف این خودرو نصب شده است قادر به درک محیط پیرامون خود می کند و همین امر باعث می گردد تا به طور کامل از شرایط خود در جاده ها با خبر گردد و مطابق با آن واکنش مورد نظر را انجام دهد.

اما در واقع دوربین بالای این خورو حکم چشم آن ا دارد و این خودرو تنها با فشردن یک دکمه شما را به محل مورد نظر برده  و در صورتی که بخواهید بین راه توقف کنید با فشردن دکمه ای دیگر قادر به توقف هستید البته این اتومبیل پیشرفته در نمونه اولیه فقط برای دو نفر طراحی و ساخته شده است و گوگل سرعت اولیه اون را به ۲۵ مایل محدود کرده است . گوگل این قصد را دارد تا حداقل ۱۰۰ نمونه از این نوع اتومبیل ها را تولید کند و برنامه های آزمایشی خود را برای رسیدن به اهداف انبوه سازی عملی کند.

التبته می توان خودروی خود را به یک خودروی اتوماتیک تبدیل کرد که خودروهایی موجود است که با استفاده از فناوری ACC این امکان را به رانندگان می دهد تا میزان سرعت و فاصله اتومبیل های جلو و عقب را  به خوبی تشخیص دهد و باعث آن گردد تا راننده با راحتی بیشتری به رانندگی بپردازد.

اما شرکت مرسدس بنز هم تا حدودی تجربه خوروهای نیمه اتوماتیک را برای مشتریان خود فرآهم کرده است که در مدل های Eclass  این امکان ایجاد شده است که توسط سیستم راداری و سنسورهای هوشمند این اتومبیل قادر باشیم تا میزا سرعت را تشخیص دهیم و همچنین کنترل اتوماتیک در ترافیک های خیلی سنگین را داشته باشیم.

 

 

33

 

ام از جمله دیگر ویژگی های این سری از خوروی های هوشمند این است که میزان ترمز را تا ۴۰ درصد در مواقع ضروی فعال می کند و از تصادفات وحشتناک جلوگیری خواهد کرد.

اما یکی دیگر از ویژگی های آن این است که دارای سیستم های ارتعاش و هشدار می باشد که در صورتی که شما در جاده ها در حال انحراف بودید شما را از جاده اگاه می کند که مراقب باشید.

اما قبل از اینکه چنین فناوری هایی مانند V2V  برای خودروها تصویب گردد باید دولت بتواند این مجوز را دهد که آیا همه اتومبیل ها می توانند به این ویژگی ها مجهز شوند و با تنظیمات صحیح این تکنولوژی ها امکان استفاده از خودروی ها تمام اتوماتیک و در نهایت کاهش تقریبا ۱۰۰ درصدی تصادفات را تضمین کنیم.

 

برگرفته از : بزرگراه رایانه

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید