تازه هایی از دنیای تکنولوژی: - تکفارس 
تازه هایی از دنیای تکنولوژی: - تکفارس 

تازه هایی از دنیای تکنولوژی:

عرفان رحیمی
۲۷ مهر ۱۳۹۳ - 10:31
تازه هایی از دنیای تکنولوژی: - تکفارس 

آرزوی پرواز همیشه برای ما انسان ها یک آرزوی دیرینه بوده و دائم با خود فکر می کنیم که آیا روزی می رسد که ما انسان ها هم بتوانیم پرواز را مانند پرندگان تجربه کنیم .البته پروازی که از آن صحبت می کنیم این نیست که سوار یک هواپیمای آخرین سیستم شویم و در آسانها سیر کنیم بلکه خودمان به صورت کاملا طبیعی و مانند یک پرنده در اوج آسمان پرواز کنیم:

اما محققان امروزه با استفاده از تکنولوژی توانسته اند شبیه سازهای پروازی را پدید آورند که بسیار به فضای واقعی پرواز نزدیک بوده و شما با استفاده از آن حس پرواز یک عقاب و یا شاهین را در هوا حس می کنید.

این تکنولوژی با استفاده از یک عینک هوشمند و بازوهای الکترونیکی کار می کند که حکم دو بال شما را دارد و در عینک هوشمند هم مناظری را می بینید که دقیقا یک پرنده آن را می بیند و حس می کند همچنین در سمت جلوی شما از سیستم تولید باد مصنوعی استفاده می گردد که این امر خود یکی از عواملی است که باعث می شود این تجربه پرواز برای شما به دنیای واقیعت بیشتر نزدیک گردد.

برای اینکه این شبیه سازی به واقعیت بیشتر نزدیک گردد ویژگی های دیگری چون بوق و باد و… هم درنظر گرفته شده است.

 

 

اما شرکت مایکروسافت این غول کامپیوتر به تازگی توانسته است کیبوردی را پدید آورد که در بینابین کلید های صفحه کلید از سنسورهای مادون قرمز شکل گرفته و همین امر باعث می گردد تا بتوانیم حرکت هایی را که در موس پد لپ تاپ اجرا می کنیم هم با استفاده از این کیبورد اجرا کنیم.

سنسورهای ماندون قرمز از لابلای تمام قسمت های صفحه کلید به بیون تابیده و درنتیجه این صفحه کلید قادر است تا در برابر واکنس های ما اقدامات لازم را انجام ذهد و ژست های حرکتی را با بالاترین سرعت دریافت و اجرا نماید.

 

کمپانی PARROT از آخرین پهباد خود رونمایی کرد.یکی از قابلیت های این پهباد تصویربرداری و عکس برداری به صورت محیطی است.

اما از نکات مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که این پهباد می تواند تصاویری با کیفیت بالا را برداشت و ضبط نماید . همچنین با استفاده از سیستم gps قادر است تا با برنامه ریزی آن بتوانیم از نقاط مشخصی فیلم براری کنیم. همچنین با استفاده از عینک واقعیت مجازی هم می توانیم خود را به جای آن پرنده گذاریم و محیط را  از بالا تجربه کنیم.

 

 

1

 

ربات دیگری ساخته شده است که قابلیت دویدن در مسیر های خاکی و آسفالت و سبزه زار را دارا می باشد.

جالب اینجاست که این ربات بسایر سریع می دود و ۶ پا را هم دارا می باشد و می تواند ۱۶ کیلومتر در ساعت بدود.

اما مدل پیشرفته این ربات دارای سرعتی معادل ۳۲ کیلومتر در ساعت دارد و همچنین دارای یک دوربین hd هم می باشد.

اما یکی از مهمترین نکاتی که باید برای این گجت هوشمند در نظر گرفته این است که به صورت زنده می تواند تصاویر را به گوشی هوشند ارسال نماید.

 

 

2

 

 

 

یک کمپانی ژاپنی به تازگی توانسته است امکانی را طراحی کند که با استفاده از آن بتوانیم گوشی های خود را به صورت بیسیم در اتومبیل ها شارژ کنیم.

اما یکی دیگر از شگفتی های دنیای فناوری این است که دانشمندان توانسته اند تا با استفاده از بررسی حرکت اشیا رباتی را طراحی کنند که بتواند در کمتر از ۵ هزارم ثانیه آن ها را دریافت کند.

دقت و سرعت عمل این ربات به قدری دقیق است که می تواند از آن برای صنعت های مختلفی استفاده کرد.

 

 

 

 

3

 

برگرفته از : به روز

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.