چگونه یک پسوورد مناسب انتخاب کنیم؟ - تکفارس 
چگونه یک پسوورد مناسب انتخاب کنیم؟ - تکفارس 

چگونه یک پسوورد مناسب انتخاب کنیم؟

عرفان رحیمی
۱ آبان ۱۳۹۳ - 08:41
چگونه یک پسوورد مناسب انتخاب کنیم؟ - تکفارس 

 

این نکته را باید توجه کنید که زمانی که ما در یک شبکه قرار داریم برقراری امنیت اون شبکه برای ما از هر چیزی مهمتر است چرا که از دست دادن حتی یکی از اطلاعات مهم برای ما ممکن است خسارت های زیادی را به همراه داشته باشد.

نرم افزارهایی تحت عنوان snifer وجود دارد که توسط آنها هکر ها می توانند شبکه ما را رصد کنند و تمام فراز و فرود ها و تبادلات لحظه به لحظه اطلاعات را مشاهده کنندو با استفاده از این موارد به درون شبکه ما رخنه می کنند.

اما این موضوع به راحتی قابل حل است به ای صورت که اگر ما برای وارد کردن مثلا اطلاعات حساب بانکی خود در اتصال به درگاه بانکی با صفحه ای روبرو شویم که در نوار آدرس HTTPS را مشاهده کنیم یعنی این صفحه امن بوده و اطلاعات قبل از آنکه برای سرور ارسال گردد رمزگذاری می گردد و دیگر هکرها حتی با استفاده از نرم افزار های نام برده شده هم نمی توانند متوجه این موضوع شوند که اطلاعات رد و بدل شده چیست؟

اما یکی از مهمترین مواردی که برای هکر ها خیلی اهمیت دارد موضوع دسترسی به حساب های کاربری افراد به خصوص صندوق پستی اونهاست.

می خواهیم بدانیم که برای انتخاب یک پسوورد مناسب باید چه نوع المان هایی را رعایت کنیم تا کمتر در برابر حمله هکر ها آسیب ببینیم و در واقع با انتخاب یک پسوورد ایمن از ورود هکر ها جلوگیری کنیم.

اما این نکته را باید بدانید که هکر ها برای اینکه رمز عبور شما را بیابند از روش های مختلفی استفاده می کنند که یکی از آن ها این است که هک ها دارای یک فایل متنی هستند که درون آن از لغات پرکاربرد دنیا تشکیل شده است و همچنین دارای مواردی است که افراد به صورت معمول از این عبارات برای پسوورد خود استفاده می کنند.

پس برای بستن این راه برای هکر ها از لغاتی استفاده نکنیم که معنا دار باشد و به راحتی قابل دسترس باشد.

اما اگر از این روش به پیروزی نرسد به سراغ دومین روش خود می رود و آن این است که اگر به عنوان مثال شما برای پسوورد خود از ۴ رقم استفاده کرده باشید با احتمالات حالت های ممکن را قرار می دهد تا به نتیجه برسد البته بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که این روش ۱۰۰ درضد جوای می دهد ولی خوب می توانیم با انتخاب یک رمز خوب این ورود به حساب کاربری خود را به تعویق بیاندازیم اما چگونه ؟

همیشه بریا پسوورد های خود از طول های بلند مثلا ۱۲ یا ۱۳ کارکتر به همراه اعداد و ارقام و کارکترها به صورت به هم ریخته استفاده کنیم تا درصد یافتن رمز را کاهش دهیم.

اما چگونه رمزی را انتخاب کنیم که هم دارای این ویژگی ها باشد و هم به خوبی در ذهن افراد جای بگیرد؟

یک روش بسیار خوب این است که بیاییم و برای پسوورد خود یک جمله فینگلیش قرار دهیم که در این صورت جمله ما یک جمله بی معنی انگلیسی خواهد شد.

سعی کنیم در رمز های خود از space  استفاده کنیم.

برگرفته از : به روز

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید