معرفی توضیحاتی پیرامون CMS : - تکفارس 
معرفی توضیحاتی پیرامون CMS : - تکفارس 

معرفی توضیحاتی پیرامون CMS :

عرفان رحیمی
۶ آبان ۱۳۹۳ - 15:44
معرفی توضیحاتی پیرامون CMS : - تکفارس 

 

امروزه دنیا رو به سوی تکنولوژی دارد و به خصوص بعد از آمدن اینترنت دنیا را با تحولات بسیار عظیمی روبرو کرد و البته سبب سهولت در بسیاری از کار ها شد.

اما در میان این دنیای بزرگ مبحث تجات الکترونیک برای افراد بسیار مهم و ضروری است و کسانی که قصد راه اندازی یک وبسایت را دارند و دوست دارند که خود سکان دار سایت خود باشند استفاده از یک CMS می تواند برای آن ها امری مهم در نظر گرفته شود.

اما بسیاری از افراد که قصد راه اندازی یک وبسایت حتی در حد شخصی را دارا می باشند شاید با خود بگویند که باید هزینه زیادی را برای راه اندازی یک سایت بپردازند ولی آن ها به راحتی می توانند با فهمیدن مفهوم و وظیف CMS ها بدون داشتن دانش برنامه نویسی و حتی در یک امنیت بالا شروع به راه اندازی وبسایت خود کنند و از تجارت آنلاین خود به خوبی بهره ببرند.

CMS یا سیستم های مدیریت محتوا یک محیط نرم افزاری تحت وب است که با اتصال به اینترنت و ورود به حساب کاربری خود در این سیستم ها با استفاده از ابزار های آماده خود به راحتی می توان در کمترین فرصت شروع به راه اندازی یک وبسایت نمود.

ابزارهایی که در این گونه از سیستم های مدیریت محتوا وجود دارد مانند ویرایش کامل متن از نظر اندازه و رنگ و فونت و همچنین اختیار کامل برای درج تصاویر و ویدئو  و لینک های خود و …. می باشد که به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند به خوبی وبسایت خود را مدیریت کنند حتی بدون داشتن دانش کد و برنامه نویسی.

با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا بسیار ساده تر از آنچه در فکر دارید می توانید به خوبی و سریع وبسایت خود را راه اندازی کنید و مقالات و انتشارات خود را به سرعت در آن درج کنید.حتی کاربران می توانند در سایت شما عضو شوند و فروشگاه خود را راه اندازید و یا حتی نظر سنجی در مورد نوشته خود قرار دهید تا با وارد کردن نام و ایمیل خود بتوانیم در مورد پست های نوشته شده به خوبی نظر دهیم و رای گیری کنیم.

از جمله فعالیت های دیگری که می توان انجام داد این است که کاربران نظر های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و می توانند گالری تصاویر پدید آورند.

به عنوان مثال اگر شما قصد راه اندازی یک وبسایت خبری را دارید می توانید CMS مورد نظر خود را بر روی یک سرویس دهنده راه اندازی کنید و با استفاده از چند کلیک ساده اطلاعات و پست های خود را منتشر کنید و لازم نیست بدانید که در پشت پرده چه اتفاقی می افتد و فقط کافیت یکی از سیستم های مدیریت محتوا را دانلود کرده و روی سرویس دهنده خود نصب کنید تا بعد از راه اندازی به مدیریت وبسایت خود بپردازید.

از جمله فوایدی را که می توان برای CMS ها بیان کرد می توان به امنیت بالا و عدم تسلط به زبان های برنامه نویسی و همچنین انعطاف پذیری بالا و سازگار با سرویس دهندها نام برد.

نام مهمترین CMS های موجود در فضای مجازی می توان به وورد پرس و جوملا و دروپال اشاره کرد.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.