ویندوز ۱۰ در عین ناباوری: - تکفارس 
ویندوز ۱۰ در عین ناباوری: - تکفارس 

ویندوز ۱۰ در عین ناباوری:

عرفان رحیمی
۶ آبان ۱۳۹۳ - 15:47
ویندوز ۱۰ در عین ناباوری: - تکفارس 

 

در صورتی که درمورد ویندوز ۹ صحبت ها و حدس و گمان هایی  به میان آماده بود و همگان در انتظار ویندوز ۹ بودند این موضوع کاملا از میان برداشته شد و مایکروسافت برای اولین بار از سیستم عامل جدید خود یعنی ویندوز ۱۰ رونمایی کرد و می توان گفت که با پریدن از روی ویندوز ۹ یکدفعه ویندوزی با عنوان ویندوز ۱۰ را طراحی و پیاده سازی می کند.

این شرکت در نظر دارد تا به همگان اعلام کند که این نسخه از ویندوز نسبت به قبلی ها تفاوت ها و پیشرفت های زیادی داشته و توانسته اند با تمرکز بر روی نواقص ویندوز ۸ نسخه جدید را به خوبی برای همه کاربران به روز کنند.

جالبت اینجاست که بدانید از زمانی که ریسک مایکروسافت برای برداشتن منوی استارت جوابگوی کاربران وفادار ویندوز نبود اینبار در نسخه ۱۰ منوی استارد به همان شکل و شمایل ویندوز ۷ برگشته و فقط تغییرات کوچکی در آن رخ داده و با ظاهری زیبا تر و همچنین ابزار ها و پیشرفت های چشمگیری طراحی شده است.

ویندوز ۱۰  قرار است تا اولین نسخه ای باشد که multi platform می باشد و این یعنی اینکه ویندوز ۱۰ را می توان بر روی هر نوع گجت دیجیتالی نظیر لپ تاپ و موبایل و تبلت و… نصب کرد و طبیعتا باید با ویندوز فون هم خداحافظی کرد .

از کاربردهای مهم ویندوز ۱۰ می توان به این نکته اشاره کرد که به راحتی با توجه به نوع سخت افزاری که روی آن نصب می شود خود را هماهنگ می کند که بسیار نکته قابل توجه و تاملی است.

اما رابط کاربری مدرن را که برای دسترسی ساده و آسان تر به صفحات طراحی شده است را فعال و یا غیر فعال نمود.

البته تمامی این مواردی که در حال بیان اون هستیم را نمی توان به صورت کاملا ۱۰۰ درصد درست دانست و صحبت های پیرامون این نسخه تا زمانی که به بازار عرضه نشود تثبیت نخواهد شد.

با توجه به تخمین هایی که خود شرکت مایکروسافت برای عرضه ویندوز ۱۰ بیان نموده است تا اواسط سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه خواهد شد و مایکروسافت وارد یک دنیای جدیدی از سیستم عامل های چند پلتفورمی شود که قطعا نواقص برطرف شده است.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.