راهنمای خرید پرژکتورهای تجاری: - تکفارس 
راهنمای خرید پرژکتورهای تجاری: - تکفارس 

راهنمای خرید پرژکتورهای تجاری:

عرفان رحیمی
۱۳ آبان ۱۳۹۳ - 14:03
راهنمای خرید پرژکتورهای تجاری: - تکفارس 

 

پرژکتورها امروزه توانسته است در عرصه های مختلف به خصوص مراکز آموزشی نظیر دانشگاه ها و کلاس های آموزشی بسیاری از هزینه ها را در رابطه با امر تدریس کاهش دهد و در بسیاری از سمینارهای بزرگی که در سطح شهر ها برگذار می گردد بسیار امر مهم و ضروری محسوب می شود پس لازم است تا به خوبی با راهنمای خرید این وسیله آشنا شوید و اگر قصد خرید یک ویدئو پرژکتور برای سازمان خود را دارید این مقاله می تواند شما را برای خرید راهنمایی کند:

 

اما در ابتدا لازم است تا در مورد انواع پرژکتورها صحبت کنیم . اما در این باره باید گفت که دانستن نکاتی برای اینکه بهتر بتوانید در مورد خرید پرژکتور تصمیم گیری کنید خود امری مهم است.

اول از همه باید در مورد بودجه ای که در اختیار دارید فکر کنید و ببینید که چه میزان بودجه برای هزینه کردن در اختیار دارید و دیگر اینکه برای چه مکان هایی می خواهید به کار ببرید و دیگر اینکه کارهایی که می خواهید برای آن از ویدیئو پرژکتور خود استفاده کنید را تعیین کنید تا با دید بازتری به انتخاب بپردازید.

یکی از المان هایی که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید این است که دستگاهی خریداری کنید که پرتابل باشد و برای سفر هم مناسب باشد و دیگر اینکه دارای رزولوشن بالا و سایز و وزن مناسبی باشد که بتوان به راحتی حمل کرد و در حین سفر بتوان آن را در یک کوله پشتی هم نگهداری کرد.

اما پرژکتورهایی که برای اتاق های کنفرانس های بزرگ استفاده می شود عموما دارای رزولوشن و قیمت بالاتری هستند و خوب طبیعتا وزن هم زیاد برای ما ارزشی ندارد چرا که در یک اتاق کنفرانس دستگاه به صورت ثابت با سقف متصل است دیگر موضوع وزن اهمیت چندانی ندارد و بیشتر رزولوشن و دیگر موارد اهمیت بیشتری پیدا می کند. باید گفت که پرژکتورهای جیبی از نظر قابیل حمل بسیار بالا هستند ضمن اینکه استفاده از آن نیز بسیار ساده است.

به عنوان مثال باید گفت که مدل های pico به راحتی می توانند در جیب جای گیرند و فقط با باتری کار می کنند و دارای کیفیت و شفافیت به مراتب پایین تری نسبت به مدل های پیشرفته تری دارند و البته مدل های جیبی بزرگتری هم وجود دارد که از نظر میزان کیفیت تصویر بهتر هستند اما مدل قبلی معمولا برای نمایش ابزار های موبایلی ساخته شده اند.

اما نوع های دیگری از ویدئوپرژکتوهایی که باید به آن ها نگاه شود این است که قابلیت های شبکه ای وبیسیم و تعاملی را با دیگر دیوایس ها برقرار می کنند و می توان آن ها را توسط ریموت کنترل هدایت نوموده و معمولا برای امور پیشرفته تری استفاده می شود. نوع بیسیم از این دستگاه ها دیگر نیاز به سیم برای اتصال ندارد و نرم افزار هایی برای بهبودی هر چه بیشتر عملکرد ویدیئو پرژکتور به کار می رود.

مدل هایی که با عنوان شبکه ای از آنها یاد می شود نوع هایی هستند که ورود به منابع اشتراکی شبکه را امکانپذیر می سازند و همچنین و امکاناتی را شبیه به تخته وایت برد برای افراد فراهم می کند.به عنوان مثال می توان این نوع دیوایس ها را با اتصال راه دور به یک تبلت کنترل کرد تا با ترسیم بر روی تبلت نتیجه روی پرژکتور نمایان گردد.

اما از این صحبت ها که عبور کنیم باید به اصل ماجرا برای خرید بهتر توجه کرد گرچه توجه به موارد فوق هم خود یکی از مهمترین المان ها و قسمت هایی است که باید به آن دقت کرد.

یکی از مهمترین نکات دیری که برای خرید یک پرژکتور خوب و ایده آل باید بدانید در مورد نوع شفافیت کار است که نام آن brightness است. بسیاری از متخصصان شفافیت را مهمترین عامل در خرید یک پرژکتور می دانند.میزان شفافیت با lumens اندازه گیری می شود و هر اندازه که میزان این المان بیشتر باشد میزان شفافیت بیشتر می شود پس به این نکته برای خرید توجه کنید. برای مثال یک اتاق بزرگ که دارای نور زیادی است به میزان شفافیت بیشتری نیاز دارد نسبت به یک اتاق کوچک تاریک.

پرژکتورهای تجاری در دامنه ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ lumens قرار می گیرند.اگر چه ممکن است دو پرژکتور دارای شفافیت سفید یکسانی باشند اما ممکن است شفافیت رنگی آن ها با هم متفاوت است.

رزولوشن : برای اینکه پرژکتورها یک تصویر را نمایان کنند از پیکسل استفاده می کنند در واقع میزان رزولوشن پرژکتورها با پیکسل نمایان می گردد.این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که native مجموع تعداد پیکسل های واقعی یک پرژکتور را نشان می دهد در حالی که maximum نشان دهنده بالاتری رزولوشنی است که یک ویدیئو پرژکتور نشان می دهد .

دستگاه هایی که دارای رزولوشن بالاتری هستند به طور معمول دارای جزئیت تصویر بالاتری هستند ولی از نظر میزان هزینه نیز بالاتر هستند.

ویژگی های کلیدی ویدئو پرژکتو ها :

یکی از مهم ترین ویژگی های کلیدی خرید این است که به نسبت کنتراست توجه کنید هر چه میزان کنتراست بالاتر باشد تصویر دارای کیفیت بالاتری است   توجه به عامل کنتراست در اتاق های با نور کمتر عامل مهمتری خواهد بود.

دیگر موارد این است که تجهیزات جانبی را از یاد نبرید نوع صفحه نمایش و سطح نمایشگری که تصویر را بر روی آن project می کنید و همچنین ریموت کنترل ها و ابزار ارائه و اسپیکرها و کابل ها و کیس محافظ کننده و هرنوع تجهزاتی و هر گونه تجهیزاتی که برای نصب بر روی سقف نیاز داشته باشید می شود.

 

 

128542pk102

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.