استفاده از data در سفر های بین المللی:(قسمت اول) - تکفارس 
استفاده از data در سفر های بین المللی:(قسمت اول) - تکفارس 

استفاده از data در سفر های بین المللی:(قسمت اول)

عرفان رحیمی
۱۵ آبان ۱۳۹۳ - 17:53
استفاده از data در سفر های بین المللی:(قسمت اول) - تکفارس 

 

امروزه دیگر مثل گذشته نیست که اگر از کشور خود خارج شدید دیگر راهی برای ارتباطات بوسیبه تلفن همراه خود و یا اتصال به اینترنت وجود نداشته باشد اما با این حال اگر چه در خارج از ایالات متهده مسائلی از قبیل در دسترس نبودن شبکه ۴G  LTE مطرح است اما با توجه به پیشرفت ها و گسترش هایی که در امر ارتباطات پدید آمده توانسته استفاده از موبایل را در حین سفر آسان کند.

اما هنوز یک مسئله بسیار مهم وجود دارد که کاربران با آن روبرو هستند و آن هم این است که زمانی که مسافران ایالات متهده آمریکا در حین سف از سرویس های سلولی برای ارتباطات استفاده می کنند به راحتی می توانند با یک صورت حساب بلند بالا روبرو شوند و هزینه های سنگینی را برایشان دارد و در این راستا فرقی ندارد که شما با چه دیوایسی به استفاده از داده ها می پردازید ولی وقتی به سرویس های سلولی متصل می شوید می تواند برای شما هزینه بر باشد در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که چگونه از هزینه های اضافی جلوگیری کنیم.

در ابتدا جا دارد که با عبارت رومینگ آشنا شوید:

در واقع رومینگ زمانی معنا دارد که یک حامل بی سیم به جز حامل خودتان یک سیگنال اضافی سلولی را برای استفاده از داده ای بیشتر برای تلفن همراه شما ایجاد می کند این قوانین برای کشور ایالات متهده و دیکر کشورها می تواند متفاوت باشد و در همین ایتدای امر این را بدانید که هیچگاه در حین سفر هیچ چیزی را بدون اطلاع انجام ندهید چرا که ممکن است در اثر استفاده کم از آن سرویس هزینه زیادی برای شما رغم بخورد پس همه چیز را به صورت غیر فرض و آگاهانه پیش ببرید.

مثلا ممکن است اینگونه تصور کنید که زمانی که با یک طرح نامحدود از ابزار هوشمند خود استفاده می کنید این امر برای همیشه محدود می ماند و اگر هم به خارج از کشور سفر کنید باز هم نامحدود می ماند اما باید بدانید که اینگونه نیست و با هر تغییر شما این موارد هم تغییر خواهند کرد. در صورت عادی زمانی که در داخل کشور خود از تلفن همراه خود استفاده می کنید شاید استفاده از خدمات اینترنت و یا پیامک و … هزینه های زیادی را به همراه نداشته باشد ولی وقتی که به خارج سفر کنید و به یک سرویس سلولی متصل شوید برای بحث رومینگ دیگر هر اقدامی که انجام دهید هزینه بر خواهد بود.

اما این مورد به میزان تنظیمات شما برای تلفن همراه خود هم بستگی دارد چرا که با تنظیمات ابزار خود می توانید برای هر اقدام نوتیفیکیشن هایی دریافت کنید که میزان هزینه ها را برای شما کمتر کند اما این نکته را هم بدانید که وقتی هزینه های شما رو به افزایش است الزاما اخطاری برای آن مطرح نمی گردد  و در حالتی دیگر ممکن است نتوانید از سرویس رومینگ بین المللی استفاده کنید مگر اینکه این مورد را فعال کرده باشید بنابر این همیشه توصیه می شود قبل از اینکه از کشور خود خارج شوید همیشه از اطلاعات رومینگ بی سیم خود با خبر شوید تا میزان هزینه ها برای شما کاهش یابد. برای این امر یک تلفن از خدمات مشتری سرویس دهنده خود به همراه داشته باشید تا در اولین فرصت اگر شکی در نوع استفاده از رومینگ دارید آن را با یک تلف ثابت از محل اقامت خود از خدمات بپرسید و در مرود هزینه ها و فعال سازی ها سوال کنید.

از جمله دیگر کارهایی که باید بدانبد این است که به خوبی با سرویس ها و خدمات تلفن همراه خود و طرز استفاده از گوشی موبایل خود آشنا شوید تا در صورت بروز هر گونه فعالیتی بتوانید عکس العمل مناسب را اعمال کنید.زمانی که صحبت از استفاده از سلول های خارجی می شود باید چند نکته مهم را از بر باشید:

در ابتدا لازم است تا شما فرکانس هایی را که ابزار شما استفاده می کند را بدانید و ببینید که آیا این فرکانس با فرکانس های کشور مقصدتان همخوانی دارد یا خیر زیرا اگر این فرکانس ها با یکدیگر همخوانی نداشته باشند آنگاه برای ارسال پیام و انتقال صوتی و انتقال داده مشکل پیدا خواهید کرد.اما باید بدانید که ابزار هایی که از شبکه های سلولی استفاده می کنند از منظر کاربرد بین المللی بسیار محدود هستند. اگر این قصد را دارید تا تلفن همراه شما در کشور های بیشتری کار کند نیاز به ابزاری که با شبکه های GSM کار می کنند نیاز دارید. این نکته را هم بدانید اگر که وسیله ای دارید که از ۴G استفاده می کند این را بدانید که در خارج از ایالات متهده کاربردی نخواهد داشت.

این نکته را باید دقت داشته باشید که فرکانس های دقیق را بررسی کنید و فقط به GSM بسنده نکنید زیرا چندین شبکه GSM وجود دارد برخی از ابزار ها فقط بر روی یک یا دو فرکانس کار می کنند. بهرتین ابزار برای اینکه بتوانید در سفرهای بین المللی آن هایی هستند که با لیبل world global  مشخص شده اند.

سعی کنید وسیله ارتباطی خود را unlock کنید با این کار نه تنها با هر شبکه ای بلکه با حامل های بی سیم در سایر کشورها نیز کار کند. برای اینکه متوجه شوید که این کار الزامی هست یا نه با حامل خود تماس بگیرید و یک کد و روشی برای اینکه بتوانید وسیله خود را unlock کنید دریافت کنید.

برگرفته از: بزرگراه رایانه

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.