نکات مهم در مورد امنیت تبلت:(قسمت دوم) - تکفارس 
نکات مهم در مورد امنیت تبلت:(قسمت دوم) - تکفارس 

نکات مهم در مورد امنیت تبلت:(قسمت دوم)

عرفان رحیمی
۱۹ آبان ۱۳۹۳ - 09:45
نکات مهم در مورد امنیت تبلت:(قسمت دوم) - تکفارس 

در قسمت قبل نکات مهمی را در مورد نحوه استفاده از تبلت ها برای سازمان هایی که بسیار از این وسیله استفاده می کنند برای در امان بودن هر چه بیشتر اطلاعاتشان مطرح کردیم .
اما در ادامه باید گفت که اگر در شرکت خود قصد استفاده از VPN را دارید این اطمینان را حاصل کنید که کارکنان می دانند که باید حتما از کلاینت VPN خود خارج شوند و برای اینکه مطمئن گردید که این اتصال دیگر قابل دسترس نیست سعی کنید که آن را ببندید . همیشه سعی کنید این نکته را برای کارکنان خود توصیه کنید که از روش های ذخیره سازی به بهترین شکل استفاده کنند .
این نکته را نباید فراموش کرد که در صورتی که با تبلت کار می کنید تا می توانید اطلاعات حساس و ضروری را در آن نگهداری نکنید ولی اگر برای این کار دلایلی دارید سعی کنید که حتما به صورت رمزگذاری شده استفاده کنید و ابزار خود را قفل کنید.
اغلب تبلت ها امکاناتی را ایجاد می کنند تا کاربران بتوانند هر قطعه از اطلاعاتی را که بر روی تبلت خود ذخیره کردند رمزگذاری کنند.در انی صورت هر دفعه که تبلت روشن می گردد از کاربر رمز عبور سوال می گردد.
یکی دیگر ازمواردی که یک مدیر وظیفه دارد تا در اختیار کارمندان خود قرار دهد این است که کارکنان خود را یادآوری کند تا همیشه از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنند تا در صورتی که اطلاعات خود را بنا به هر دلیلی از دست دادند دیگر نیاز به انجام امور طولانی برای بازیابی اطلاعات نباشد.البته یکی از دیگر از قابلیت هایی که تبلت های پیشرفته می توانند داشته باشد این است که بتوانند از راه دور به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند و آن ها را پاک کنند تا در صورتی که ابزارشان به دست افراد غیر مجاز افتاد به راحتی بر روی داده های خود کنترل داشته باشند.
یکی از ویژگی هایی که برای استفاده از این نوع وسای تعیین شده است استفاده از Gelocation است که باید از این مورد پرهیز کنید امااین مورد چیست؟
زمانی که شما با تبلت خود یک تصویری را در فیسبوک و یا توییتر آپلود می کنید به عنوان برچسب مکان جغرافیای شما را برچسب می زند که این کار ممکن است برای افراد عادی خطر آفرین نباشد ولی برای یک شرکت شاید تعیین موقعیت برای کارکنان چندان امر عمومی نباشد که این مورد را هم باید برای آموزش دادن به کارکنان تعیین کنید.
اگر یک هکر متوجه شود که در روز در زمان معینی یکی از کارمندان به یک اینترنت بی سیم یک رستوران متصل می شود و استفاده می کند می تواند در حین کار اطلاعات را به سرقت ببرد.
سعی کنید همیشه از به کار بردن برنامه های کاربردی غیر مجاز بر روی گوشی خود پرهیز کنید . اول اینکه سعی کنید هر برنامه کاربردی را دانلود نکنید و نصب نکنید ولی اگر می خواهید تا آن برنامه را بر روی گوشی و یا تبلت خود نصب کنید حتما توجه داشته باشید که این نرم افزار را از سایت معتبر دانلود و یا خریداری نمایید چون امکان دارد که در قالب یک نرم افزار کاربردی یک نرم افزار جاسوسی گنجانده شده باشد بنابر این از سایت های معتبر خرید کنید.
البته یک روشی مطمئن برای این کار وجود دارد که از یک اسکنر حرفه ای بر روی تبلت خود استفاده کنید که قبل از نصب محتوای نرم افزار شما را بررسی می کند و در صورتی که دارای ویروس و… باشد به شما اطلاع می دهد که این برنامه امن نیست . یکی راه دیگر هم وجود دارد که خود مدیران شرکت ها یک فروشگاه معتبر را به کارکنان خود معرفی کنند تا در صورتی که به یک نرم افزار کاربردی نیاز پیدا کدند بتوانند با ایمنی خاطر به دانلود بپردازند.
همیشه سعی کنید تا برنامه ضد ویروس خود را به روز نگه دارید و نصب یک نرم افزار ضد ویروس و یا دیواره آتشینی که به روز می شود همیشه می تواند یک ایده خوب برای در امان بودن باشد همچنین سعی کنید همیشه از نرم افزار های ضد ویروسی بهره ببرید که دارای قابلیت حذف از راه دور می باشد که در صورت لزوم می توانید از راه دور به اینترنت خود متصل شده و اطاعات محرمانه خود را حذف کنید تا به دست افراد سود جو نیافتد.

 

برگرفته از : بزرگراه رایانه

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.