کنسولی که محکوم به شکست شد: - تکفارس 
کنسولی که محکوم به شکست شد: - تکفارس 

کنسولی که محکوم به شکست شد:

عرفان رحیمی
۲۳ آبان ۱۳۹۳ - 20:10
کنسولی که محکوم به شکست شد: - تکفارس 

یکی از جدیدترین کنسول هایی که در همین اواخر ساخته شده بود و بسیار هم تلاش برای جذب مخاطب صورت گرفته بود کنسول Wii u بود که ظاهرا محکوم به شکست شده .
البته این نکته را باید در نظر داشت که شروع فروش این کنسول خوب بود و با استقبال خوب کاربران همراه شد اما رفته رفته تعداد فروش کاهش یافت . در ابتدا فروش این کنسول در حدود ۴۰۰ هزار تا در همان اول تولید به آمریکا فرستاده شد و از این تعداد حدود ۴۰ هزار تای آن به فروش رسید اما این روند رو به کاهش رفت.
اما این موضوع مربوط به منطقه جغرافیایی نبود و فروش wii u در سطح جهان افت پیدا کرد. هرچند که در این مورد خبرها و شایعات زیادی اعلام شد ولی گفته می شود که در آوریل ۲۰۱۳ تنها ۴۰ هزار نسخه از این کنسول در ایالات متهده آمریکا به فروش رفت که در مقایسه با ماه های قبل افت قابل توجهی یافته است.شاید با خود بگویی که این این افت فروش در کشورهای دیگر نبوده اما باید گفت که این اتفاق در ژاپن هم که خواستار اصلی این کنسول بوده اند مطرح شده است.
از طرف دیگر فروشنده عمده این کنسول در ایالات متهده آمریکا فروش ۸ گیگاباتی سفید رنگ این محصول را به طو کامل متوقف کرد.اما همچنان مدل پریمیوم مشکی رنگ را به مشتریان خود عرضه می کند انی در حالی است که فقط چند ماه بیشتر از تولید این کنسول منتشر شده است و در این مسیر بسیاری از بازیگران صنعت اعلام کرده اند که اگر این کنسول نتواند گوی سبقت را از هم قطاران خود بگیرد حتما رو به شکست خواهد رفت.
اما شاید برای شما این موضوع که چرا این کنسول رو به شکست است یک سوال بزرگ باشد . دلیل اول آن را می توان نام مبهمی دانست که برای این کنسول انتخاب شده است نام wii نیز همینگونه است و به خصوص وقتی بخواهیم wii u نام گذاری کنیم چون مشتریان و مخاطبین هم از ساختار این کلمه سر در نمی آورند خوب طبیعتا میل و رقبت نسبت به بر سر زبان بودن نام محصول کم می شود و البته تلاش زیادی برای روشن شدن این موضوع انجام گرفته است.
بسیاری از افرادی که در این زمینه فعالند و به گونه ای هستند که با کنسول های بازی آشنایی کامل دارند و آن ها را خریداری کرده اند می دانند که در دیگر کنسول ها رابط کاربری خوبی طراحی شده که البته در این نوع کنسول رابط کاربری مبهم و غیر مشخصی طراحی شده و کاربرپسند نیست.
اما همه این موضوع ها به کنار و بحث بازی برای این کنسول به کناری دیگر. در ابتدای تولید wii بازی تازه ای به همراه آن عرضه شد که در نسخه پریمیوم این بازی دارای جذابیت و گیرایی بالایی نبود و بیشتر شبیه به یک نمایش بود تا بازی کردن گرچه زحمت های زیادی برای ساخت اینگونه بازی ها ساخته شد.
یکی دیگر از مواردی که باعث شکست wii شد این است که wii u که نسخه دیگری از مدل قبلی خودش است با این حال کسانی که آن را خریداری می کنند خوره های بازی نیستند و به قول معروف به صورت کاملا تفریحی و هر از چند گاه یکبار به استفاده از wii u می پردازند و این دسته از افراد آن هایی هستند که به صورت دسته جمعی و یا گروهی تمایل به بازی کردن دارند .
بنابراین با توجه به ساختی که در این کنسول مطرح است بیشتر دارای بازی های کودکانه بوده و خوب طبیعتا نمی تواند نظر قشر بزرگی از بازی کنان را شامل گردد.
بسیاری از افراد در مورد نوع game pad به کار رفته در این کنسول اعتراضاتی را داشته اند و خواهان کیفیت بهتری از صفحه نمایش بوده اند اما این نکته را باید در نظر داشت که game pad که برای این کنسول در نظر گرفته شده در حد یک تبلت کوچک می باشد و بیش از این هم نباید انتظار داشت و حدود ۳.۵ ساعت می توان با شارژ کامل به بازی کردن پرداخت و البته که اگر بیش از مورد بخواهید با این کنسول بازی کنید قطعا برای شما دردسر خواهد بود.

یکی دیگر از مواردی که در مورد wii می توان مطرح کرد این است که در ابتدا گفته شده که wii u یک پکیج کاملی از بازی هایی که با wii سازگار باشد را ارئه می دهد و همچنین در این میان بازی های منحصر به فردی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد اما ظاهرا بازی های این نسخه پیشرفت چندانی نداشته و بسیاری از توسعه دهندگان بازی آشکارای این سیستم را تحریم کرده اند .
کمترین آمار به ماه مه مربوط می شود یعنی درست زمانی که کمپانی EA اعلام کرد هیچ بازی خاصی برای wii u ساخته نشده است و مهندسین این شرکت هم از تعابیر خوبی برای توصیف این کنسول استفاده نمی کردند.
برگرفته: از بزرگراه رایانه

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.