آشنایی با چند برنامه کاربردی جست و جوی اندروید: - تکفارس 
آشنایی با چند برنامه کاربردی جست و جوی اندروید: - تکفارس 

آشنایی با چند برنامه کاربردی جست و جوی اندروید:

عرفان رحیمی
۵ آذر ۱۳۹۳ - 18:38
آشنایی با چند برنامه کاربردی جست و جوی اندروید: - تکفارس 

 

بدون وجود موتورهای جست و جو تقریبا گشت وگذار در اینترنت معنا و مفهومی ندارد چا که شما در ابتدا که صفحه مرورگر خود را باز می کنید وارد یک سایتی مانند گوگل شده و به وبگردی و رفتن به سایت های مختلف درجهت اهداف خود می پردازید بنابر این دانستن کار با موتورهای جست و جو و آگاهی از برنامه هایی که برای ما این جست و جو را انجام می دهند لازم و ضروری است.

Bing » اولین موضوعی که کاربران بینگ را به هنگام کار کردن با برنامه های آن جلب می کند تصاویر کاغذ دیواری است که توسط این موتور جست وجو ارائه می شود که بینگ را به یک برنامه منحصر به فرد تبدیل کرده است.

البته هر کدام از این موتورهای جست و جو سیاست های مربوط به خود را بازی می کنند مثلا گوگل هم برای خود و کاربرانش محصولات و خدماتی دارد که بعضی را به صورت رایگان و بعضی دیگر را با پرداخت هزینه انجام می دهد.

شما می توانید با ضربه زدن روی صفحه کاغذ دیواری دلخواه خود را انتخاب کنید و به عنوان تصویر پس زمینه به هنگامی که این برنامه کاربردی اجرا می شود مشاهده کنید.البته گمان نکنید که هر اندازه کاغذ دیواری مربوطه زیباتر باشد پس جست و جوی حرفه ای تری هم خواهید داشت بلکه برای جست و جوی عبارت مود نیاز خود باید از فیلد جست و جو استفاده کنید. البته روش های دیگری برای جست و جو هم وجود دارد و اینکه شما برای اجرای یافتن بوسیله صدا می توانید روی آیکون میکروفن ضربه زده و سپس شروع به صحبت برای یافتن عبارت مورد نظر کنید که این سیستم بسیار دقیق عمل می کند و شما می توانید عبارت مورد نظر خود را به راحتی بیابید.

زمانی که عبات مورد نظر خود را در کادر وارد کردید نتیج به صورت سریع در پنجره اصلی ظاهر می گردد و بسیار شبیه به وبسایت bing دیده می گردد. از جمله ویژگی های دیگر این نرم افزار برای جست و جو این است که شما می توانید یک screenshot از سایت گالری خود تهیه کنید و با استفاده از سیستم android send  بتوانید آدرس url  آن تصویری را که می خواهید برای دوستان خود بفرستید با این کار به اشتراک گذارید.

یکی دیگر از ویژگی های مهم آن تعیین آی هوا به این صورت است که باید روی آیکون گوشه چپ بالای صفحه ضربه بزنید تا وارد قسمت تعیین آب هوای منطقه البته نه بر اساس آدرس ip بلکه براساس سخت افزار gps ای که روی دستگاه شما نصب شده است شوید.

اما از جمله دیگر ویژگی های خیره کننده این موتور جست و جوگر این است که به ازای هر جستو جویی که انجام می دهید یک امتیاز دریافت می کنید که اگر مقدار این امتیاز ها به حد مورد نیاز رسید در مقابلش جوایزی یه شما اهدا گردد که البته این امکان فعلا برای ساکنین ایالت متهده آمریکا راه اندازی و قابل استفاده است.

با این همه مطالب حاشیه ای که پیرامون بینگ مطرح شد نتیجه می گیریم که دست است که بینگ موتور جستو جوگر خوبی محسوب می شود ولی هنوز نتوانسته تا گوی سبقت را از کاربران گوگل دریافت کند و آن ها را به سوی خود جلب کند و این مطالب جنبی هم خیلی به بحث کیفیت جست و جو مربوط نمی شود و باید بینگ در برابر گوگل خود را بهبود بخشد تا کاربران آن هم رفته رفته افزایش یابد.

Duckduckgo »

یکی از برنامه های کاربردی است که به صورت جدی تهدیدی برای تسلط مجازی گوگل باشد و این کار را با معکوس کردن قوانین گوگل انجام می دهد . یکی از این قوانین در مورد گوگل است که می گوید هر کاربری که می خواهد از گوگل استفاده کند سعی می کند تا حرصانه اطلاعات حتی از نوع شخصی را در اختیار خود درآورد و به نوعی طرز جست وجوی شما را در پایگاه دهد خود ذخیره کند تا در زمان های بعدی بتواند سریعتر شما را به هدفتان برساند .اما duckduckgo کاملا به حریم خصوصی کاربران خود احترام می گذارد و اصلا به خود اجازه نمی دهد تا اطلاعات شخصی شما را به راحتی در اختیار خود درآورد.

در این برنامه هم همچنان آگهی های تبلیغاتی به نمایش در می آید اما نه بر اساس پیشینه مرورگر شما و یا پیام های gmail  شما بلکه این کار بر اساس کلماتی است که تایپ می کنید.

اما یکی از نواقصی که نشان می دهد که هنوز نوانسته خود را به پای موتورهای جست و جوی محبوب دنیا برساند جست و جوی صوتی است که این امکان برای این نوع برنامه کاربردی تعیین نشده و البته که افراد هم هنوز از این امکان به صورت گسترده استفاده نمی کنند و تایپ را به صحبت ترجیح می دهند .

اما در کل می توان گفت که استفاده از این برنامه کاربردی توصیه می شود و با گوگل در رقابت است.

برگرفته از: بزرگراه رایانه

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.