صرفه جویی در مصرف انرژی با لامپ های LED : - تکفارس 
صرفه جویی در مصرف انرژی با لامپ های LED : - تکفارس 

صرفه جویی در مصرف انرژی با لامپ های LED :

عرفان رحیمی
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - 11:19
صرفه جویی در مصرف انرژی با لامپ های LED : - تکفارس 

این روز ها که انرژی های بزرگ در حال مصرف شدن هستند و روز به روز هم از مقدار انرژی های مهم در کشور کاسته می شود باید صرفه جویی در مصرف آن را امری مهم دانست و به فکر افراد آینده هم باشیم که قرار است از این منابع استفاده کنند.
اما از بین استفاده از انرژی های مختلف مصرف برق بسیار هزینه بر است و در کشور ما و همچنین در کشور های دیگر تولید برق بسیار هزینه بر می باشد و باید این نکته را دانست که در مصرف برق هم باید صرفه جویی گردد.
اما تکنولوژی در این روز ها بی کار نمی ماند و مدام در حال طرح ایده های مختلف برای این است که مردم بتوانند برای استفاده از لوازک روزانه برقی خود از مصرف انرژی کمتری برخوردار باشند و هزینه های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. یکی از این حوزه ها ساخت لامپ های LED است که به خصوص چند سالی است که از تولید و استفاده آن ها در کشورمان می گذرد.
می دانید که صنعت برق نقش مهمی را در کشور های مختلف بازی می کند و این امر زمانی به اوج خود می رسد که در سایه خودکفایی به دست آید و طبیعتا برای اینکه بتوان این صنعت را پادار نگه داشت نیاز به یک پشتیبانی وسیع دارد.

یکی از محصولاتی که در این زمینه می تواند کمک شایانی به کاهش هزینه ها کند و همچنین جلوی واردات گران را بگیرد تولید SWR ها توسط مهندسین برق کشورمان می باشد که در این باب باعث می گردد تا در مصرف هزینه ها بسیار صرفه جویی گردد.
در دنیای کنونی بهترین نور هایی که با هزینه های پایین در حال استفاده در مصارف مختلف می باشد لامپ های LED است که شاید یکی از مهمترین کاربرد های آن را در خانه های خود و برای تزیین دیده باشید.این نوع روشنایی هارمونی های مضر بسیار کمتری نسبت به دیگر روشنایی ها دارد و به خصوص اگر از آن ها در تلوزیون که دائما در منزل ها روشن است استفاده گردد هم می تواند برای چشم ضرر کمتری رساند و هم در هزینه ها بسیار موثر است.
یکی لامپ LED خوب و بهینه در ساعات ۵۰۰۰۰ ساعت تا ۱۰۰۰۰۰ ساعت می توان استفاده کرد.اما یکی از مهمترین مشکلاتی را که می توان برای این نوع از لامپ ها در نظر گرفت بحث راه انداز آن است که خود مقداری هزینه بر و انرژی بر می باشد اما در کل اگر بخواهیم با دیگر نور ها مقایسه کنیم بسیار به صرفه تر می باشد.
یکی دیگر از مزایای که می توان باری این نوع لامپ ها برشمرد مضوع پخش نور می باشد که در لامپ های معمولی پخش نور به صورت غیر متمرکزی می باشد و این خود در وسایلی که نیاز به این امر دارند که نور را در یک نقطه متمرکز کنند خود مسئله ای مهم است اما شاید بتوان نور لامپ های رشته ای را هم به روش هایی متمرکز نمود اما باز هم مسائلی از قبیل تولید حرارت بسیار بالا و همچنین مصرف برق چندین برابر مطرح می گردد.دیگر اینکه لامپ های LED نورهای فرابنفش و مضری از خود بروز نمی دهند و به همین دلیل برای استفاده مناسبتر می باشد.
دیگر مزیت های این نوع لامپ ها بحث عمر لامپ می باشد که در LED ها بسیار طول عمر بیشتر است و اگر دو لامپ رشته ای و LED را در یک زمان روشن کنیم حتما لامپ رشته ای زودتر می سوزد.
اما یکی دیگر از مهمترین مواردی که باید به آن دقت شود این است که در این لامپ های ولتاژ بسیار کم هم موثر است یعنی اگر با یک ولتاژ ضعیف هم بخواهیم لامپ LED را روشن کنیم به خوبی برای ما کار می کند و این موضوع باز هم در هزینه ها تاثیر گذار است. بنابراین مورد و با استفاده از این قابلیت خوب می توان روشنایی بسیاری از صنایع و ساختمان های را بدون آنکه به شبکه سراسری برق متصل نمود روشن ساخت و نیازی به اتصال به برق شهری نمی باشد.

برگرفته از: به روز

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.