آخرین گوشی هوشمند: - تکفارس 
آخرین گوشی هوشمند: - تکفارس 

آخرین گوشی هوشمند:

عرفان رحیمی
۱ دی ۱۳۹۳ - 18:01
آخرین گوشی هوشمند: - تکفارس 

 

در دنیای امروز که سرعت تکنولوژی بیش از هر چیزی در حال زیاد شدن است و از با توجه به موارد مختلف و پیشرفت روز افزونی که در گوشی های هوشمند پدید امده است در آینده ای نزدیک شما فقط یک گجت در دستان خود ندارید بلکه مجموعه ای از چیز هایی را در اختیار خواهید داشت که می تواند برای شما بسیار مفید باشد و برای انجام دادن کارهای خود کمک شایانی برای رشد زندگی شما و پیشرفتتان انجام دهد.

در آنینده ای نزدیک شما می توانید با گوشی های هوشمندی روبرو گردید که می توانید در آن پردازنده های مختلفی را به راحتی یک سیم کارت قرار دهید و کارآیی گوشی هوشمند خود را چند برابر کنید.این وسیله تمام سنسور های دنیا را در بر خواهد داشت و اگر قصد این را دارید که قابلیتی به آن اضافه کنید در آنده نیز خود دارای این قابلیت خواهد بود زیرا قرار دادن یک پردازنده در گوشی به راحتی قرار دادن یک سیمکارت در گوشی است.

برای اینکه متوجه شوید که این آخرین تلفنی خواهد بود که خریداری می کنید با ما در سفر به دنیای شگفت انگیز جدید پرژه گوگل یعنی Ara همراه شوید:

اگر از خود سوال کنید که تا کنون چه تعداد گجت خریداری کرده اید پاسخ خواهید داد که تقریبا همه آن ها خریداری کرده ام.اما آیا شده است که تعدادی از آن ها از حرکت باز ایستد و دیگر به درد شما نخورد و شما آن را دور بیاندازید؟

باید گفت که باز هم جوابی که برای این سوال به طور معمول مطرح است این است که بله تقریبا تمام آن ها دور انداخته ام. هرزمان که گجت ما با یک خطر بزرگی نظیر شکسته شدن صفحه نمایشگر آن و یا این که تمام شدن عمر باتری و… روبرو می شویم در اکثر مواقع بدون آنکه آن را برای تعمیر ببریم دور می اندازیم و یک گجت جدیدتر و بهتر با امکانات بیشتری خریداری می کنیم.

همین اقدامات است که ذهن یک طراح هلندی را به خود مشغول ساخت و در سال گذشته که لنز دوربینش خراب شد توانست موتور لنز دوربین خود را تعویز کند نه اینکه آن را دور بیاندارد و دوباره به سراغ خرید یک دوربین نو برود.

اما تنها مشکلی که این شخص برای تعمیر لنز دوربین خود داشت این بود که کمپانی مورد نظر لنز نمی فروخت و آن ها دوربین می فروختند.البته اگر این صحبت در مورد خراب شدن یک دوچرخه اتفاق بیافتد خیلی نباید نگران بود زیرا می توان با داشتن کمی معلومات به تعویض یک قطعه از دوچرخه پرداخت اما زمانی که صحبت در مورد یک دوربین می شود شاید تنها کاری که بسیاری از افراد انجام می دهند این باشد که دوربین را دور بیاندازند و یک دوربین بهتر خریداری کنند.

به همین دلیل طراح هلندی به این فکر فرو رفت که به جای اینکه دوربین خراب خود را دورانداخته و فکری برای تعمیر آن نکنید اتفاقا بیایید و در جهت رفع این مشکل تلاش نمایید.

بنابراین همین ایده ناب تبدیل شد به یک پرژه به این صورت که گوشی هوشندی ساخته شود که قطعاتی قابل تعویض داشته باشد و در صورت خراب شدن و یا از بین رفتن قطعات گوشی بتوان آن ها را تعویض نموده و دوباره مانند یک گوشی نو از آن استفاده نمود.

اما این نکته را باید دانست که حتی با توجه به اینکه این طراح هلندی یک مهندس الکترونیک نبود اما ایده های بسیار خوبی در سر داشت و فقط برایش سوال بود که چگونه می تواند این ایده ها را به واقعیت بدل کند؟

او برای انجام این کار ایده خود را بیان کرد و آن را روی اینترنت قرار داد جالب توجه است که او پس از مطرح کردن ایده خود برای پشتیبانی از آن در عرض چند روز ۹۰۰۰۰۰ پشتیبان برای اجرایی کردن ایده او آماده شدند و در رسانه های اجتماعی هم بیش از ۳۸۰ میلیون طرفدار پیدا کرد و البته این آمار به غیر از مجله ها و روزنامه ها می باشد.یکی از این کمپانی هایی که در مورد این ایده اعلام آمادگی کردند و البته اعلام کردند که بر روی چیزی مشابه این مورد در حال کار هستند و این کار به طور خاص در لابراتوارشان انجام شد.

برگرفته از: بزرگراه رایانه

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.