سامسونگ رسما از پرچم‌دار خود Galaxy S6 رونمایی کرد - تکفارس 
سامسونگ رسما از پرچم‌دار خود Galaxy S6 رونمایی کرد - تکفارس 

سامسونگ رسما از پرچم‌دار خود Galaxy S6 رونمایی کرد

کسری نراقی
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - 18:45
سامسونگ رسما از پرچم‌دار خود Galaxy S6 رونمایی کرد - تکفارس 
سامسونگ در ‌‌نهایت در نمایشگاه MWC در بارسلونای اسپانیا، از پرچم‌دار خود که بسیاری انتظار آن را می‌کشند، رونمایی کرد؛ هرچند سال گذشته این شرکت کره‌ای در ‌این نمایشگاه با چند مدل هوشمند جدید، توانسته بود توجهات را به خود جلب کند، ‌در مراسم امسال، تنها به Galaxy S6 و S6 Edge نیاز داشت تا در مرکز توجهات قرار گیرد.

به گزارش «تابناک» پس از شایعات فراوانی که طی روزهای گذشته در سطح نت منتشر شده بود، شب گذشته، ‌سامسونگ رسما رونمایی کوتاهی از پرچم‌دار خود در نمایشگاه MWC بارسلونا داشت. این گوشی هوشمند در دو نسخه معمولی و Edge رونمایی شد.

این دو هوشمند از قاب فلزی در لبه و پشت خود به همراه یک صفحه نمایش AMOLED 5 اینچ با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۱۴۰ پیکسل برخوردارند. سامسونگ ادعا می‌کند ‌یکی از با‌کیفیت‌ترین صفحه نمایش‌های موجود دنیا را در این دو هوشمند عرضه کرده ‌و همچنین گفته، این صفحه نمایش ۲۰ درصد براق‌تر از صفحه نمایش S5 است.

سامسونگ رسما از پرچم دار خود Galaxy S6 رونمایی کرد

هر دو نسخه کاملا شبیه به هم هستند، مگر در یک مورد که تفاوت اصلی آن‌هاست؛ نسخه Galaxy S6 Edge در دو لبه خمیدگی دارد که البته این خمیدگی در Galaxy Note Edge نیز وجود داشت، ولی در یک طرف و اکنون در S6 Edge با دو لبه خمیده و بدون کاربرد‌های آن در Note Edge روبه‌رو هستیم. Note Edge در لبه خمیده خود ادامه صفحه نمایش را با یک نوار ابزار تکمیل کرده بود که متأسفانه این قابلیت در لبه‌های خمیده S6 Edge دیده نمی‌شود.

آنچه اکنون در لبه‌های این هوشمند می‌بینید‌‌ برخی اعلان‌ها، ساعت شب و دسترسی سریع تماس برای برخی مخاطبان است.

سامسونگ رسما از پرچم دار خود Galaxy S6 رونمایی کرد

صرف‌نظر این تفاوت، هر دو هوشمند از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل در پشت، دوربین ۵ مگاپیکسل در جلو، قابلیت شارژ وایرلس و آخرین نسخه اندروید یعنی Lollipop، برخوردار هستند.
باتری قابل تعویض نیست و هیچ جایی برای حافظه جانبی SD وجود ندارد. هر دو این گوشی‌ها در سه مدل با حافظه‌های داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ارائه می‌شوند. این دو گوشی از ماه آوریل روانه بازار خواهند شد.

سامسونگ رسما از پرچم دار خود Galaxy S6 رونمایی کرد

یکی دیگر از مشخصات این دو هوشمند، استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت است که اکنون منجر شده تا برای باز کردن قفل صفحه نمایش به جای کشیدن انگشت به سمت پایین، ‌انگشت شست خود را ‌روی این سنسور قرار دهید.

بهای این دو هوشمند هنوز‌ رسمی تعیین نشده است؛ اما برخی بهای آن را به این ترتیب اعلام کرده‌اند؛

  • ۳۲GB Galaxy S6 — €۶۹۹
  • ۶۴GB Galaxy S6 — €۷۹۹
  • ۱۲۸GB Galaxy S6 — €۸۹۹
  • ۳۲GB Galaxy S6 edge — €۸۴۹
  • ۶۴GB Galaxy S6 edge — €۹۴۹
  • ۱۲۸GB Galaxy S6 edge — €۱,۰۴۹

البته این ارقام تا اندازه زیادی غیر واقعی به نظر می‌رسد. در حالی که آیفون ۶ با بهایی ‌حدود ۶۰۰ دلار در بازار به فروش می‌رود، نباید انتظار داشت پایین‌ترین بهای هوشمند جدید سامسونگ ۷۰۰ یورو باشد. برخی دیگر از بهای‌ ‌حدود ۴۰۰ دلار، با توجه به بهای فعلی آیفون خبر داده‌اند، ولی در ‌‌نهایت هنوز بهای رسمی این دو نسخه هوشمند اعلام نشده است.

نیویورک تایمز در مطلبی اشاره کرده ‌که این دو هوشمند از سامسونگ تا حد زیادی به آیفون شباهت دارند و به خصوص نسخه Edge طراحی زیبای آیفون را به عاریت گرفته است؛ اما این نشریه همچنین تأیید می‌کند که این شرکت کره‌ای، خلاقیت‌های خاص خود را نیز در این گوشی‌ها به کار گرفته است.

سامسونگ به تازگی تحت فشار زیادی برای نگه داشتن مشتریان خود در بازار رقابتی و حساس گوشی‌های هوشمند بوده است، حال آنکه نسخه S5 نتوانست مشتریان بیشتری را نسبت به S4 جذب کند؛ اما اکنون گویا این شرکت با دو نسخه پرچم‌دار جدید خود در یک مسیر جدید حرکت کرده است که جذابیت و کارایی را همزمان داشته باشد و متفاوت نشان دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید