نقد و بررسی Apple Watch - تکفارس 
نقد و بررسی Apple Watch - تکفارس 

نقد و بررسی Apple Watch

پارسا حسین زاده
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - 23:12
نقد و بررسی Apple Watch - تکفارس 

چهار سال قبل… وقتی برای اولین بار iPod Nano را روی مچ دستم تست کردم به معنای واقعی عاشقش شدم. جذابیتش برام خیلی زیاد بود و از استفاده کردنش لذت می بردم. به نظر یک محصول تمام و کمال بود. از نوع پخش کردن موسیقی تا رابط کاربری دوست داشتنی iOS. صفحه ها و تم های جذاب ساعت هم زیبایی این گجت را افزایش می داد. ولی همیشه بعد از استفاده از آن دوست داشتم می توانستم کارهای بیشتری باهاش انجام بدم و انگار کارها با آن خیلی محدود شده بودن. و همیشه منتظر بودم که روزی یک گجت مشابه معرفی بشه تا این محدودیت را برداره…
و بالاخره بعد از چهار سال اون چیزی که بی صبرانه منتظرش بودم معرفی شد.
یک محصول پوشیدنی دوست داشتنی دیگر توسط کمپانی Apple معرفی شد. “Apple Watch”
این محصول یک نسخه فوق پیشرفته iPod Nano است. ولی دیگر نه فقط برای گوش دادن به موسیقی یا فقط استفاده به عنوان ساعت.
این گجت یک سوپر iPod و یک iPhone همراه می باشد و همچنین یک دستگاه سنجش سلامت!

Apple Watch review (3)-970-80

 

 

طراحی و ساخت

کمپانی اپل در طراحی این ابر ساعت تمام تلاش خود را کرده تا آن را به یک ساعت لوکس و یا جواهر گران قیمت شبیه کند و این حس را به مصرف کننده وارد کند. باید بگم که در این کار بسیار موفق هم بوده . طراحی زیبا و ظریف این ساعت شما را شیفته ی خود می کند. وجود انحنا در حاشیه صفحه نمایش این ساعت نیز به زیبایی آن افزوده است.

همچنین بند های متنوع و زیبای این ساعت نیز جایی برای بحث باقی نمی گذارند و واقعا زیبا هستند.

اپل سه مدل کلی برای ساعت خود ارائه داده است Watch – Watch SPORT – Watch EDITION

نسخه Watch نسخه ساده این ساعت می باشد و دارای بند فلزی در دو رنگ نقره ای و نوک مدادی و یک بند فلزی که خاصیت مغناطیسی دارد و دور مچ ثابت می ماند؛ است.

نسخه SPORT همان نسخه Watch است ولی بجای بند استیل از بند هایی از جنس پلی کربنات استفاده کرده است که رنگبندی متنوع دارد و جوان پسند تر است

نسخه EDITION نسخه پریمیوم این مجموعه است و از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و با بند های چرمی گران قیمت مزیین شده اند که طبیعتا قیمت این نسخه را بالا می برد.

Apple-Watch-prijs

 

صفحه نمایش و سخت افزار

درون بدنه این ابر ساعت پردازنده جدید و کم مصرف اپل یعنی S1 قدرت این ساعت را تامین می کند که مصرف کم اما قدرت بالا را ارائه می دهد.

صفحه نمایش این ساعت نیز یک OLED با روشنایی بسار زیاد و کم نظیر با رزولوشن ۳۱۲ در ۳۹۰ و با حساسیت بسیار بالا و با قابلیت Multi Touch می باشد که بدون کوچکترین نقصی کار می کند.

همچنین این دستگاه دارای سنسورهای سرعت سنج – ژیروسکوپ و ضربان قلب است که قابلیت های این دستگاه را بیشتر می کند.

برروی این ساعت یک اسپیکر و یک میکروفون هم وجود دارد اما متاسفانه خبری از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیست.

Screen_Shot_2014-09-09_at_2.35.21_PM.0.0_cinema_1920.0

ارتباطات

مانند بقیه ساعت های هوشمند این ساعت نیز یک گجت همراه برای گوشی هوشمند است و فقط به گوشی های شرکت Apple متصل می شود. البته این بدین معنی نیست که لازمه خرید این ساعت گوشی iPhone است ولی برای استفاده از بیشتر ویژگی های این ساعت یک دستگاه اپلی لازم است.

ارتباطات کامل دیگر ویژگی این ساعت دوست داشتنی است. این ساعت قادر است پیام هایی که به گوشی شما ارسال می شود را به شما اطلاع بدهد و اینکه شما قادر هستید به آن ها پاسخ بدهید. چه از طریق کیبورد و چه تشخیص صدا !  همچنین می توانید تماس نیز برقرار کنید.

این ساعت به بلوتوث نسخه ۴ مجهز است و به شبکه وای-فای نیز متصل می شود.همچنین دارای سیستم NFC نیز می باشد.  این بدین معنی است که شما میتوانید از دیوایس های بلوتوثی مانند هدفون و میکروفون های وایرلس بدون هیچ مشکلی استفاده کنید و از امکانات Apple Pay در مواقع خرید و یا پرداخت پول که با سیستم NFC کار میکند بهره مند شوید.

نرم افزار

این ساعت از رابط کاربری انحصاری Apple یعنی iOS 8 استفاده می کند و خبری از Google Wear نیست.

نرم افزار های اندکی هم اکنون در اپل استور هست که برای این ساعت ساخته شده اند و هنوز آن تنوع نرم افزاری وجود ندارد. البته اپل دست توسعه دهندگان را باز گذاشته و این قول را به مصرف کنندگان هم داده که تعداد این نرم افزار ها خیلی بیشتر خواهند شد. همچنین اپل در ساعت خود از نرم افزار دستیار صوتی خود یعنی Siri نیز استفاده کرده است که بسیار عالی کار میکند و نیاز به لمس صفحه را تا حدودی کمتر می کند.

اما اوج هنرمندی اپل در دیزاین رابط کاربری Gesture های بسیار کاربردی و جذاب این ساعت است که کار با این ساعت را بسیار آسان کرده است. مثلا برای رفتن به قسمت گزارشات کافیست لمسی از بالا به پایین صفحه نمایش داشته باشید. یا برای رفتن به نرم افزار trainig کافیست از چپ به راست دستتان را روی صفحه بکشید. به همین راحتی…

اما جذابیت این ساعت به همین جا ختم نمی شود.

اپل با طراحی انواع تم های ساعت برای هر رده سنی و هر سلیقه ایی جذابیت این ساعت را دوچندان کرده است.

یک روز طراحی کلاسیک با یک تیپ رسمی و کلاسیک  روز دیگر با طراحی رنگی و اسپورت…

Apple Inc. Reveals Bigger-Screen iPhones Alongside Wearables

مصرف باتری و شارژ

این ساعت بطور معمول روزانه ۱۸ ساعت شارژ نگه میدارد

طبق گزارشات اپل:

این ساعت در تماس تلفنی مداوم ۳ ساعت – در پخش موسیقی مداوم ۶.۵ ساعت – در استفاده مداوم از نرم افزار ها ۶.۵ ساعت شارژ نگه می دارد. همچنین قابلیت بسیار کاربردی که اپل برروی این دستگاه طراحی کرده Power Reserve است. این سیستم زمانی که باتری شارژش کمتر از ۱۰٪ میشود به صورت خودکار فعال میشود و شارژ دستگاه را تا ۷۲ ساعت نگه می دارد!!! البته استفاده از دستگاه محدود میشود و صفحه نمایش سیه و سفید میشود اما این سیستم بسیار کاربردیست

اپل برای شارژ کردن این دستگاه یک شارژر وایرلس طراحی کرده است که داخل جعبه وجود دارد و نیازی به تهیه جداگانه آن نیست.

مدت زمان لازم برای کامل شارژ شدن این ساعت ۲.۵ ساعت و ۸۰٪ شارژ ۱.۵ ساعت می باشد.

apple-event-0909-23

جمع بندی

Apple Watch را می توان یک انتخاب بسیار مناسب برای کسانی که دوست دارند همیشه به روز و مدرن و البته شیک باشند دانست. البته باید هزینه ی زیادی را نیز بابت این خواسته شان بپردازند.طراحی بسیار زیبا – صفحه نمایش فوق العاده – رابط کاربری بسیار جذاب و بدون نقص – راه های ارتباطی کامل – و وجود سنسورهای متعدد از نقاط قوت و نبود جک ۳.۵ میلی متری هدفون و کم بودن نرم افزار ها و همچنین قیمت بسیار زیاد آن از نقاط ضعف این محصول می باشند.

در کل می توان این ساعت را رقیب جدی ساعت هوشمند سامسونگ Gear S و موتورولا moto 360 دانست و اما رقیب خطرناک برای Google Wear.حال باید دید با ورود اپل به دنیای ساعت هوشمند دیگر شرکت ها با چه محصولاتی به سراغ این جنگ تکنولوژی می آیند…

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید