احتمال ساخت چیپ Snapdragon 820 شرکت کوالکام با همکاری سامسونگ - تکفارس 
احتمال ساخت چیپ Snapdragon 820 شرکت کوالکام با همکاری سامسونگ - تکفارس 

احتمال ساخت چیپ Snapdragon 820 شرکت کوالکام با همکاری سامسونگ

پارسا حسین زاده
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - 21:37
احتمال ساخت چیپ Snapdragon 820 شرکت کوالکام با همکاری سامسونگ - تکفارس 

این روزها سامسونگ، به یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌ها تبدیل شده و توانایی بالای این شرکت در ساخت تراشه‌های ۱۴ نانومتری، سبب شده تا توجه شرکت‌هایی همچون AMD نیز به این شرکت جلب شود و حتی خبر فروخته شدن AMD به این شرکت نیز در فضای مجازی منتشر شده بود!

اصلی‌ترین رقیب سامسونگ، شرکت کوآلکام می‌باشد که رقابت نزدیکی با این کمپانی کره‌ای در ساخت چیپ‌های سیستمی (SoC) داشته و آخرین چیپ خود یعنی Snapdragon 810 (و البته چیپ‌های قبلی سری Snapdragon) را با همکاری شرکت تایوانی TSMC ساخته بود. اما در اختیار داشت فن‌آوری معماری ۱۴ نانومتری سامسونگ، سبب شده تا شایعاتی منتشر شوند که نشان می‌دهد کوآلکام قصد دارد چیپ بعدی خود یعنی Snapdragon 820 را در همکاری با سامسونگ تولید کند!

اینطور که مشخص شده، چیپ‌های بعدی کوآلکام از نوع ۶۴-بیتی خواهند بود که نتیجه‌ی آن، استفاده از معماری استاندارد هسته‌های ARM Cortex می‌باشد، چیزی که هنوز در چیپ‌های قبلی کوآلکام آماده نشده بود. اما دلیل اصلی موفقیت سامسونگ بر کوآلکام، استفاده از معماری ۱۴ نانومتری در ساخت تراشه‌های خود بوده است، چرا که هم Samsung و هم Qualcomm، از هسته‌های پردازشگر Cortex-A55 و Cortex-A57 استفاده کرده بودند.

چیپ Snapdragon 820 به هسته‌های پردازشکر ویرایش‌شده‌ی خود شرکت کوآلکام که با اسم رمز Kyro شناخته می‌شود، مجهز خواهد شد و احتمالا در نسل بعدی پرچم‌داران سال ۲۰۱۶، مورد استفاده قرار خواهد کرفت. حتی اگر کوآلکام بخواهد از سیستم خنک‌کنندگی بهتری برای چیپ‌های خود استفاده کند، هنوز هم اندازه‌ی کوچکتر این معماری، یکی از نیازهای اصلی کوآکلام به حساب می‌آید.

کوآلکام یک هدف دیگر نیز دارد و آن، پس گرفتن چیپ‌های سری محصولات Galaxy S سامسونگ می‌باشد، محصولاتی که فروش میلیونی داشته‌اند و سبب شده‌اند تا سامسونگ، سود زیادی را از به کارگیری چیپ‌های Exynos به دست آورد. اما سامسونگ با موفقیت‌های زیادی که به دست آورده، بعید است بخواهد مجددا از چیپ‌های شرکت کوآلکام در محصولات خود استفاده کند.

هنوز هیچ کدام یک از این دو شرکت، این خبر را به صورت رسمی تایید نکرده‌اند اما اگر این موضوع صحت داشته باشد، این شرایط کاملا به ضرر TSMC خواهد بود چرا که حتی اپل نیز برای تولید جیپ‌های A9 خود، در جبهه‌ی سامسونگ قرار دارد

qualcomm_snapdragon

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.