آیا باز کردن کیس برای خنک کردن آن کار درستی است؟ - تکفارس 
آیا باز کردن کیس برای خنک کردن آن کار درستی است؟ - تکفارس 

آیا باز کردن کیس برای خنک کردن آن کار درستی است؟

TechFars
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - 13:41
آیا باز کردن کیس برای خنک کردن آن کار درستی است؟ - تکفارس 

روزهای گرمی در پیش است و از همین حالا سر و صدای فن‌های رایانه‌ها آغاز شده است. هیچ‌چیز بهتر از یک بازی سنگین هم نمی‌تواند سرعت فن‌ها و گرمای داخل کیس را بیش‌تر کند! نتیجه این که ممکن است نتوانید مانند ماه‌های خنک‌تر سال رایانه‌ی خود را در دمای مناسبی قرار دهید. به علاوه پیدا کردن راه حل مناسب و جست‌وجو برای خرید فن‌های جدید هم به وقت و حوصله‌ی فراوانی احتیاج دارد. در چنین موقعیت‌هایی بسیاری از کاربران سراغ اولین راه حل می‌روند و به سرعت پنل کناری کیس را باز می‌کنند تا قطعه‌های داخل کیس بهتر خنک شود. اما کیس‌ها تنها برای پنهان کردن قطعه‌ها و جلوگیری از وارد شدن گرد و خاک به صورت «بسته» طراحی نشده‌اند.

10-2

هدف طراحی داخلی هر کیس مدیریت خنک کردن سخت‌افزارهای داخلی با کمک فن‌ها است. به این ترتیب با توجه به محل قرار گرفتن قطعه‌ها محل ورود هوا، مسیر گردش آن و درنهایت خارج شدن آن از کیس به صورت حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شود. اگر همه‌چیز سر جای خودش باشد باید هوای خنک وارد کیس شود و بعد از گردش مناسب در آن، گرم شود و سپس هوای گرم به سمت خارج هدایت شود. با باز کردن پنل‌های کیس نه تنها این چرخه‌ کار نمی‌کند بلکه فشار هوای مناسب هم از بین می‌رود. اگر قطعه‌ها با باز کردن کیس بهتر خنک می‌شوند پس مشکل مربوط به درست کار نکردن فن‌ها یا گردش نامناسب هوای داخل است. به علاوه باز گذاشتن کیس باعث نشستن گرد و خاک فراوان بر روی قطعه‌ها می‌شود که خود در مدت کوتاهی باعث مشکلات بسیار بدتری خواهد شد. پس بهتر است کیس را ببندید و یک بار برای همیشه مشکل‌تان را به صورت صحیح حل کنید.

10-1

معمولا اگر با دقت گرد و خاک داخل کیس را تمیز کنید و سپس هر کدام از فن‌ها را به صورت جداگانه بررسی کنید مسیر حل مشکل‌تان مشخص خواهد شد. به علاوه بهتر است یک بار دیگر کابل‌ها و سیم‌های داخل کیس را مرتب کنید تا فضای بیش‌تری برای گردش هوا فراهم شود. اما یادتان باشد که برای هر کدام از کیس‌ها مسیر گردش هوای متفاوتی طراحی شده است و نصب فن‌های اضافی بدون توجه به این نکته تنها مشکلات‌تان را بیش‌تر خواهد کرد.

10-3

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.