فیسبوک و گوگل به کمک زلزله‌زدگان نپال آمده‌اند - تکفارس 
فیسبوک و گوگل به کمک زلزله‌زدگان نپال آمده‌اند - تکفارس 

فیسبوک و گوگل به کمک زلزله‌زدگان نپال آمده‌اند

TechFars
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - 13:04
فیسبوک و گوگل به کمک زلزله‌زدگان نپال آمده‌اند - تکفارس 

هفته‌ی گذشته زلزله‌ی نپال خسارت‌های مالی و جانی بسیاری را پدید آورد و ویرانی‌اش فراتر از حد تصور بود. با این که هنوز جست‌وجوها برای پیدا کردن افراد و کمک به زلزله‌زدگان ادامه دارد اما باز هم یک بار دیگر پای فناوری و دنیای مجازی به میان آمده است تا این روند را ساده‌تر کنند. ابتدا فیسبوک دست به کار شد و با کمک سیستم اطلاع از سلامتی دوستان، نگرانی بسیاری از افراد را برطرف کرد. در این امکان جدید که Safety Check نام دارد و مدت زیادی از معرفی‌اش نمی‌گذرد می‌توانید به صورت خاص جویای احوال دیگران شوید و منتظر پاسخ‌شان بمانید تا خیال‌تان راحت شود. به این ترتیب بازماندگان زلزله‌ی نپال در صورت دسترسی به اینترنت و صفحه‌ی شخصی‌شان در فیسبوک می‌توانند از چنین امکانی استفاده کنند و از آن طرف هم دوستان و آشنایان بازماندگان در خارج از نپال چنین فرصتی خواهند داشت.

20-1

گوگل هم بیکار نبود و سیستم یابنده‌‌ی افراد (Person Finder) خودش را سر و سامان داد که قبلا در مواردی مانند تسونامی ژاپن در سال ۲۰۱۱ به خوبی امتحان‌اش را پس داده بود. در این سیستم می‌توانید از آخرین لیست بازماندگان با خبر شوید و از جدیدترین اخبار و اتفاقاتی که در محل حادثه جریان دارند اطلاع پیدا کنید. همچنین با کمک نقشه‌ی گوگل می‌توانید محل بازماندگان و اتفاقات را هم جست‌وجو کنید.

20-3

این اولین بار نیست که شرکت‌های معروف در دنیای دیجیتال به کمک انسان‌ها در دنیای واقعی می‌آیند و هر روز با پیشرفت فناوری شاهد سهم بیش‌تر آن‌ها در زندگی مردم و یاری‌شان خواهیم بود.

20-2

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.