سامسونگ به بیماران آلزایمر کمک می‌کند - تکفارس 
سامسونگ به بیماران آلزایمر کمک می‌کند - تکفارس 

سامسونگ به بیماران آلزایمر کمک می‌کند

TechFars
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - 12:27
سامسونگ به بیماران آلزایمر کمک می‌کند - تکفارس 

اگر فیلم «هنوز آلیس» (Still Alice) را با بازی خانم «جولین مور» دیده باشید حتما می‌دانید که یک تلفن همراه هوشمند چقدر برای کسی که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد مهم است. تلفن‌های هوشمند و امکاناتی که با کمک نرم‌افزارهای‌شان فراهم می‌شوند به این بیماران کمک می‌کنند تا خاطرات و مسایل مهمی را که ممکن است فراموش شوند در خاطرشان نگه دارند. سامسونگ با آگاهی از این موضوع نرم‌افزاری را طراحی کرده که می‌تواند از خاطرات و حافظه‌ی کسی که در مرحله‌های اول بیماری قرار دارد یک نسخه‌ی پشتیبان تهیه کند.

23-3

شما می‌توانید برای هر کدام از اعضای خانواده یا دوستان و آشنایان اطلاعات جداگانه‌ای از گذشته را به همراه تصویرها و ویدیوها در نرم‌افزار وارد می‌کنید. اما وظیفه‌ی اصلی نرم‌افزار زمانی آغاز می‌شود که یکی از این افراد نزدیک‌تان باشد و آن را اجرا کند. حالا نرم‌افزار با کمک بلوتوث کسی را که مشغول اجرای برنامه است شناسایی می‌کند و اطلاعات و تصاویر مربوط به او را نشان‌تان می‌دهد تا گذشته را به شما یادآوری کند.

23-2

این نرم‌افزار که Backup Memory نام دارد هنوز بسیار ساده است و سامسونگ در تلاش است تا GPS و موقعیت‌یابی را به آن اضافه کند. اما گزارش‌ها حکایت از آن دارند که همین نرم‌افزار ساده زندگی افراد زیادی را که از این بیماری رنج می‌برند قدری ساده‌تر کرده است. ناگفته نماند که خانم جولین مور با بازی شگفت‌انگیز خود در فیلم «هنوز آلیس» اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن را نصیب خود کرد.

23-1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.