دلیل نام‌گذاری سری گوشی‌های مختلف سامسونگ: از S تا Y - تکفارس 
دلیل نام‌گذاری سری گوشی‌های مختلف سامسونگ: از S تا Y - تکفارس 

دلیل نام‌گذاری سری گوشی‌های مختلف سامسونگ: از S تا Y

TechFars
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - 12:25
دلیل نام‌گذاری سری گوشی‌های مختلف سامسونگ: از S تا Y - تکفارس 

ممکن است خیلی از ما که در مورد گوشی‌های هوشمند کنجکاو هستیم و یا حتی با علاقه اخبار مربوط به آنها را دنبال می‌کنیم، بارها و بارها نام محصولات مختلف سامسونگ را شنید‌ه‌ایم، از سری گسلکی اس گرفته تا سری‌های Galaxy W یا Galaxy M اما هیچ وقت به این فکر کرده‌اید که چرا چنین نام‌هایی را برای این محصولات در نظر گرفته‌اند؟ مسلماً پشت تمام این نام گذاری‌ها دلیلی وجود داشته است و این حروف با هدف نشان دادن مفهوم خاصی انتخاب شده‌اند. برای پاسخ دادن به این سوال باید به کمی قبل‌تر برگردیم که اوج دوران معرفی سری‌های جدید محصولات سامسونگ بود و طرفداران زیادی به دنبال گوشی‌های هوشمند این کمپانی راه‌ می‌افتادند تا رقابتی جانانه با اپل راه بیاندازد و کمپانی آمریکایی را از اوج به پایین بکشند.

24-1

در آن زمان یکی از مدیران رده بالای این کمپانی به سوالی در مورد نامگذاری این سری از گوشی‌های هوشمند پاسخ گفته بود و مفهوم پشت هر کدام از این حروف را توضیح داده بود. در ابتدا از سری Galaxy S آغاز می‌کنیم، که حرف S در این نام از Super Smart گرفته شده است و نشان دهنده‌ی هوشمندی و کامل بودن این محصول است که برترین درجه‌ی سر‌ی‌های مختلف سامسونگ است و هر ساله گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در این سری معرفی می‌شوند.

پس از آن به سری Galaxy R می‌رسیم که R از کلمه‌ی Royal گرفته شده است و به معنای گو‌شی‌های بسیار لوکس و درجه یک است که می‌توانند ترکیبی از قدرت، کارایی و زیبایی باشند. البته چند وقتی هست که در این سری شاهد عرضه‌ی گوشی قابل توجهی نیستیم.

سری سوم مربوط به گوشی‌های Galaxy W می‌باشد که حرف W نماد Wonder است و گوشی‌های معرفی شده با این نام باید نماد محصولاتی با کیفیت بالا، استراتژیک و عالی باشند که می‌توانند ترکیبی بین کارایی و زیبایی باشند.

سری سوم مربوط به گوشی‌های نوع Galaxy M است که در آنها حرف M نماد Magical است و گوشی‌های عرضه شده در این مدل باید مانند یک محصول جادویی بتوانند کارایی بسیار بالایی را در عین قیمت نسبتاً پایین داشته باشند که البته به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیافتاده است.

در نهایت باید به محصولات سری Galaxy Y اشاره کنیم که در آنها حرف Y نشان دهنده‌ی کلمه‌ی Young است و مشخص می‌کند که گوشی‌های این سری برای جوانان ساخته شده‌اند و باید نمادی از محصولات اقتصادی و در عین حال کارا و قدرتمند باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید