رونمایی مایکروسافت از اپلیکیشن‌های ویندزو ۱۰ بر روی هولولنز - تکفارس 
رونمایی مایکروسافت از اپلیکیشن‌های ویندزو ۱۰ بر روی هولولنز - تکفارس 

رونمایی مایکروسافت از اپلیکیشن‌های ویندزو ۱۰ بر روی هولولنز

TechFars
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - 12:37
رونمایی مایکروسافت از اپلیکیشن‌های ویندزو ۱۰ بر روی هولولنز - تکفارس 

چند ماه پیش بود که مایکروسافت از ویندوز ۱۰ رونمایی کرد و قابلیت‌‌های جدید این سیستم‌عامل را نیز به کاربرانش معرفی کرد. یکی از عجیب‌ترین و غیر منتظره‌ترین ویژگی‌های این سیستم‌عامل، ویندوز هولوگرافیک بود که برای اولین بار واقعیت مجازی را برای انجام کارهای روزمره و در قالب یک سیستم‌عامل به ما نشان داد. از آن زمان تا کنون خبر جدیدی از مایکروسافت در مورد کارایی و چگونگی کار با این هولولنز بیرون نیامده بود تا اینکه روز گذشته و در رویداد Build 2015، اطلاعات جدیدی از کارایی و عملکرد این سیستم منتشر شد که نشان داد این کمپانی آمریکایی در راه خود بسیار جدی است و قصد دارد تا هولولنز را به یک پلتفورم جدید و قدرتمند تبیدل کند.

29-1

در ابتدای کار بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند که این ویندزو هولوگرافیک برای کار با برخی نرم‌افزارهای خاص و یا تماشای فیلم طراحی شده است، اما اطلاعات جدید مایکروسافت نشان می‌دهد که با این قابلیت می‌توانید تمام اپلیکیشن‌های ویندزو ۱۰ را به صورت هولوگرافیک و در محیط‌های مختلف داشته باشید. در مراسم دیروز ویدئویی از کار با این هولولنز به نمایش درآمد که نشان می‌داد کاربران قادر خواهند بود به راحتی ویندوز هولوگرافیک را برای کار در محیط‌های مختلف تنظیم کنند و از اپلیکشین‌های آن نیز به طور کامل استفاده نمایند. شاید این اولین باری باشد که قادر خواهیم بود تا کارهای کامپیوتری خود را در جایی به غیر از میز کارمان انجام دهیم.

29-2

در استفاده از ویندوز هولوگرام شما می‌توانید آیکون‌ها را بر روی اجسام فیزیکی موجود در محیط قرار دهید یا به دیوار بچسبانید و بدون نیاز به کیبورد و تنها با اشاره‌ی دست با آنها ارتباط برقرار کنید. این نوع جدید از رابط کاربری در اثر همکاری مایکروسافت با دانشگاه Western Reserve شکل گرفته است و به گونه‌ای کار می‌کند که در ابتدا یک اسکن کامل از اجسام موجود در محیط و همچنین دستان شما تهیه می‌کند تا بتواند حرکات آنها را به طور دقیق دنبال کند و به اشارات شما پاسخ بگوید. البته هنوز باید منتظر باشیم و ببینیم که تیم متخصصین مایکروسافت چه کاری را انجام داده‌اند و این سیستم تا چه حد کارآمد خواهد بود؟

29-3

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.