مشخصاتی که هنگام خرید لپ تاپ باید به آنها دقت داشته باشیم - تکفارس 
مشخصاتی که هنگام خرید لپ تاپ باید به آنها دقت داشته باشیم - تکفارس 

مشخصاتی که هنگام خرید لپ تاپ باید به آنها دقت داشته باشیم

پارسا حسین زاده
۴ خرداد ۱۳۹۴ - 19:43
مشخصاتی که هنگام خرید لپ تاپ باید به آنها دقت داشته باشیم - تکفارس 

آیا وقته خرید لپ تاپ جدید رسیده؟ اگه جوابتون مثبت است شما واقعا خوش شانس هستید، چون الان بهترین زمان از لحاظ تنوع انتخاب و قدرت محاسباتی برای اجرای بهترین نرم افزار ها و باحالترین بازی ها را دارید. در ادامه به توضیح برخی از مشخصات که باید به آنها دقت کنید می پردازیم:

پردازشگر

پردازش گرها قعات کوچکی هستند که نقش مغز را برای سیستم بازی می کنند، پردازش گرهای اینتل یکی از بهترین ها هستند که کارهای محاسباتی و گرافیگی سنگین را به خوبی انجام می دهند،

اگر کارهای ویرایش ویدیو و تصویر دارید و با گرافیک زیاد کار می کنید ویا عملیات محاسباتی دارید انتخاب های شما پردازش گر Intel® Core™ i7 در     Lenovo Yoga 2 13،  Microsoft Surface Pro و  یا Dell XPS 11 که ۵ هسته دارد می تواند باشد.

باتری

مشخصات باتری را می توانید در قسمت مشخصات فنی در وب سایت فروشنده با در لیست قیمت فروشگاه پیدا کنید و نکته ای که مهم است تعداد سلول های باتری است که هرچه بیشتر باشد قدرت باتری هم بیشتر است، البته تعداد سلولهای بیشتر به معنی وزن اضافه تر هم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

هر دو سیستم Surface Pro و  Acer Aspire R7-572 از باتری ۴ سلولی فشرده لیتیوم-یونی استفاده می کنند که به ترتیب اجازه استفاده بدون شارژ تا ۸ ساعت و ۶٫۵ ساعت را می دهند.

اندازه صفحه و مشخصات گرافیکی

آیا صفحه بزرگتر بهتر است؟ نه، همیشه اینطور نیست هر چقدر صفحه بزرگتر، وزن سیستم و مصرف باتری آن هم بیشتر است. ولی برای اجرای بازی یا کارهای گرافیکی مثل کار بر روی عکس ها صفحه بزرگ بهتر است.

Lenovo IdeaCenter Flex 20با صفحه ۱۹٫۵ اینچ و گرافیک ۴۴۰۰ HD اینتل گزینه خوبی به نظر میرسد.

فضای ذخیره سازی

این روزها مثل این است که هیچ انتهایی برای تولید کارهای دیجیتالی ما مانند آهنگ، ویدیو، سندها وجود ندارد. بنابر این خرید سیستم با حافظه زیر ۵۰۰ گیگابایت توصیه نمی شود.

apple-hd-wallpaper

30-3

 

منبع: Pcworld.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.