تلاش مایکروسافت برای تبدیل شدن به قدرت برتر حوزه Cloud - تکفارس 
تلاش مایکروسافت برای تبدیل شدن به قدرت برتر حوزه Cloud - تکفارس 

تلاش مایکروسافت برای تبدیل شدن به قدرت برتر حوزه Cloud

کسری نراقی
۲۶ تیر ۱۳۹۴ - 19:41
تلاش مایکروسافت برای تبدیل شدن به قدرت برتر حوزه Cloud - تکفارس 
این روزها ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت عمیقا بر یک چیز متمرکز شده است؛ به دست آوردن تکنولوژی محاسبات Cloud و تبدیل مایکروسافت به قدرت برتر در این حوزه.

به گزارش «تابناک»، این موضوع از آنجایی قابل درک است که طی ماه های اخیر، این شرکت نه تنها بسیاری از شرکت های بزرگ نظیر آمازون را در این حوزه به چالش و رقابت کشیده و برنامه نویسان و توسعه دهندگان سیستمی را متقاعد و تشویق کرده تا نرم افزارهای خود را بر سرورهای Cloud مایکروسافت اجرا کنند، بلکه همزمان خود نیز دست به کار شده و نرم افزارهای فراوانی را تولید کرده که اکنون روی این سرورها اجرا می شوند.

این موضوع حتی فراتر از موضوع Office 365 می رود و سیستمی یکپارچه از استراتژی های تحت و مبتنی بر Cloud مایکروسافت را در بر می گیرد که بنا به باور کارشناسان، قدرت برتر را برای مایکروسافت در آینده نزدیک در این حوزه فراهم آورده و ضمنا تجارتی میلیاردی برای این شرکت رقم می زند.

تلاش مایکروسافت برای تبدیل شدن به قدرت برتر حوزه Cloud

یکی از این خدمات تحت Cloud با نام Enterprise Mobility Suit خوانده می شود و روز چهارشنبه، «کوین ترنر»، قائم مقام مدیر عامل مایکروسافت، در کنفرانس Worlwide Partner در اورلاندو فلوریدا اشاره کرده که در آینده نزدیک، این سرویس تجارتی پر سود برای مایکروسافت خواهد بود.

این سرویس در واقع ترکیبی از سه مورد خدمات تحت کلاود مایکروسافت است:

۱ – Azure Active Directory Premium که یک مدیر گذرواژه برای ویندوز و هزاران اپلیکیشن دیگر است و همچنین به هر یک از شرکت های مشتری کمک می کند که بفهمند آیا مورد حمله سایبری قرار گرفته اند یا نه.

۲ – Microsoft Intune که مدیریت و حفاظت از دستگاه های موبایل را بر عهده دارد و شامل همه دستگاه ها از جمله PC و لپ تاپ تا موبایل های اندروید، iOS و ویندوز فون می شود.

۳ – Azure Right Management که مدیریت و حفاظت از داده ها را بر عهده دارد و سازوکاری را فراهم می کند که بر اساس آن، دسترسی به مستندات حساس برای افراد غریبه مقدور نباشد.

هر یک از این خدمات به مبلغ ۶ دلار برای هر کارمند در ماه فروخته می شود، ولی مایکروسافت قصد دارد همه آنها را به مبلغ ۷ دلار در هر ماه برای هر کاربر یا کارمند ارائه کند.

در ماه آوریل، نادلا به تحلیلگران گفت که Enterprise Mobility Suit به سرعت در حال توسعه و گسترش است و تا کنون بالغ بر ۱۳ هزار مشتری تجاری را تحت پوشش قرار داده است؛ به این معنا که مایکروسافت با رقابت شدید با گوگل و اپل اما در حوزه ای دیگر از فناوری کلاود به زودی به یک رقیب جدی برای این شرکت ها تبدیل خواهد شد. تحلیلگران بر این باور هستند که خدمات ارزان و وسیع مایکروسافت در حوزه کلاود در آینده نزدیک تجارتی میلیاردی را برای این شرکت رقم می زند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.