Google Play، برتری در تعداد دانلود، برتری در درآمد زایی برای App Store - تکفارس 
Google Play، برتری در تعداد دانلود، برتری در درآمد زایی برای App Store - تکفارس 

Google Play، برتری در تعداد دانلود، برتری در درآمد زایی برای App Store

مسعود مقدم
۲۸ تیر ۱۳۹۴ - 23:46
Google Play، برتری در تعداد دانلود، برتری در درآمد زایی برای App Store - تکفارس 

طبق آخرین آمار و ارقام به اشتراک گذاشته شده توسط App Annie، در سه ماهه ی منتهی به ژوئن ۲۰۱۵ میلادی، کاربران سیستم عامل اندروید ۸۵% بیشتر از کاربران App Store، برنامه دریافت کرده اند. اما زمانی که بحث درآمد زایی به میان می آید، صفحه کاملا بر عکس می شود. در سه ماهه ی دوم، این App Store بود که ۷۰% بیشتر از Google Play سود به ارمغان آورده است.

App Annie دلیل برتری تعداد دریافت Google Play نسبت به رقیب خود را، وجود لیست بی انتهای گوشی های اندرویدی و تولید انبوهی از گوشی های میان رده و گاها ناکارآمد می داند. دلیل برتری درآمد زایی App Store نسبت به مارکت گوگل، گران تر بودن بسیاری از برنامه های مورد نیاز و معروف می باشد، در کنار این که کاربران iPhone و iPad، بسیار کمتر از کاربران اندروید سراغ جیلبریک رفته در صورتی که بسیاری از کاربران اندرویدی، از مارکت های رایگان و گوشی های روت شده استفاده می کنند. این شرکت، موارد فوق را به عنوان یکی از دلایل اینکه چرا توسعه دهندگان شوق بیشتری برای برنامه نویسی برای IOS دارند، معرفی می کند.

چین و ایالات متحده ی آمریکا بیشترین آمار دانلود App Store را به خود اختصاص داده اند. ژاپن، انگلستان و روسیه در رتبه های بعدی قرار دارند. آمار مشابه برای Google Play نشان می دهد به همان اندازه که کاربران آمریکایی از ” آی دیوایس ” ها استفاده می کنند، از اسمارت فون های اندرویدی نیز استفاده می کنند و بیشترین آمار دانلود مارکت گوگل نیز متعلق به کاربران آمرکایی می باشد. برزیل، هند، روسیه و مکزیک در رتبه های بعدی قرار دارند. آمار خرید برنامه ها نیز برای App Store باز هم برای کاربران آمریکاییست و Google Play بیشترین در آمد خود را به ترتیب از کشور های ژاپن و آمریکا دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.