فورد در خودرو هایش برای جلوگیری از تصادف با عابرین پیاده از سنسور اینفرارد استفاده می کند - تکفارس 
فورد در خودرو هایش برای جلوگیری از تصادف با عابرین پیاده از سنسور اینفرارد استفاده می کند - تکفارس 

فورد در خودرو هایش برای جلوگیری از تصادف با عابرین پیاده از سنسور اینفرارد استفاده می کند

مسعود مقدم
۳۰ تیر ۱۳۹۴ - 01:05
فورد در خودرو هایش برای جلوگیری از تصادف با عابرین پیاده از سنسور اینفرارد استفاده می کند - تکفارس 

خودرو ها به خوبی به سوی تکامل پیشرفت می روند اما هنوز هم فاصله ی بسیار زیادی با آن دارند. در گذشته، خودروسازان خود را مشغول به ساخت چراغهای جلو ی تطبیقی و از این دسته ابزار ها می کردند تا رانندگی انسان ها، پشت خودرو ها را تا جایی که امکان دارد مطمئن سازند. خودرو سازان آلمانی از جمله آئودی، بی ام دابلیو و مرسدس بنز در بکارگیری تکنولوژی های روز در خودرو هایشان پیشتاز هستند اما هنوز هم ابزار و آپشن هایی در خودرو های آلمانی وجود دارد که با قوانین ایالات متحده ی آمریکا تناقض دارد.

در حال حاضر خودرو هایی که در ایالات متحده به فروش می رسند، پیرو قوانین خاصّی هستند و هر سازنده اجازه ندارد تمام امکاناتی که در طراحی خودرو هایش در نظر گرفته را در خودرو هایش قرار دهد.

این کشور بزرگ تغییراتی را در برنامه ی قوانین ساخت خودرو هایش در آینده، در دستور کار دارد. طبق این قوانین شرکت فورد می تواند از اختراع جدیدش در خودرو های تحت ساخت خود، بهره برداری نماید.

2015-07-20-image-10

این شرکت قصد دارد تا در چراغهای جلوی خودروهایش، لیزر های مادن قرمزی را بکار گیرد که در جاده های تاریک، قادر است به خوبی منابع حرارتی موجود در مسیر که عبارند از انسان ها و حیوانات در جاده های تاریک را تشخیص و به راننده هشدار دهد. این ابزار قرار است در دو چراغ اصلی ِ جلو و دو مه شکن جای بگیرد. این لیزر ها هم چنین در کنار آمپر های پشت فرمان ، فاصله تا خطر را با رنگ های زرد تا قرمز بسته به میزان ریسک و فاصله از منابع حرارتی، به راننده گزارش می دهد.

مهندس Micheal Koherr از کمپانی فورد معتقد است که تکنولوژی و اختراع جدیدشان می تواند ۲ تا ۳ ثانیه شانس بیشتر در اختیار راننده قرار دهد تا زود تر به خطر واکنش نشان دهد. آپشن جدید فورد قابلیت این را دارد تا هشت سوژه ی مختلف را به صورت همزمان را به راننده نشان دهد و دو عدد از آنان که به دستور کامپیوتر خودرو، پر خطر ترین منبع حرارت هستند با رنگ قرمز متمایز نماید.

شرکت فورد اذعان دارد که تکنولوژی مادون قرمز حرارتی خود هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و هنوز تکمیل نگردیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید