دستیار صوتی ویندوز فون به اندروید می آید - تکفارس 
دستیار صوتی ویندوز فون به اندروید می آید - تکفارس 

دستیار صوتی ویندوز فون به اندروید می آید

مسعود مقدم
۳۰ تیر ۱۳۹۴ - 01:40
دستیار صوتی ویندوز فون به اندروید می آید - تکفارس 

چند روزیست که اخباری در ارتباط با یکی از جدید ترین و داغ ترین برنامه های اندروید منتشر می شوند. اگر یکی از کاربران ویندوز فون باشید، حتما اپلیکیشن Cortana را که به صورت پیش فرض بر روی این گوشی ها نصب است را دیده اید. حال مایکروسافت خبر می دهد که دستیار صوتی و مجازی Cortana به سیستم عامل محبوب اندروید می آید.

سیستم عامل IOS که پیشتاز ِ سیستم عامل های موبایلیست، در هر گروه برنامه ها، بهترین یا یکی از بهترین آن ها را در انحصار خود دارد. در دسته ی دستیار های مجازی نیز سیستم عامل موبایلی کمپانی اپل، دستیار صوتی SIRI را برای کاربران خود در نظر گرفته است. از طرفی تمام گوشی های ویندوز فون نیز یک دستیار صوتی دارند اما تنها برخی از گوشی های اندرویدی نظیر گوشی ها و تبلت های سامسونگ دستیار صوتی دارند و گوشی های دیگر که از این سیستم عامل استفاده می کنند، وجود جای خالی هم چین اپلیکیشنی را حس میکنند.

شرکت Microsoft اعلام کرد که Cortana در هفته های آتی برای کاربران اندروید در دسترس خواهد بود و این شرکت قصد دارد تا این برنامه را برای هر دو سیستم عامل فراهم آوَرَد. هم چنین اعلام شده است که این برنامه به صورت پیشفرض در Windows 10 هم قرار خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید