نسخه بتای Cortana برای اندروید لیک شد - تکفارس 
نسخه بتای Cortana برای اندروید لیک شد - تکفارس 

نسخه بتای Cortana برای اندروید لیک شد

محمد امین بوالخیر
۳۰ تیر ۱۳۹۴ - 02:35
نسخه بتای Cortana برای اندروید لیک شد - تکفارس 

همانطور که میدانید Cortana یک منشی مجازی برای گوشی های هوشمند ماکروسافت بود که به دنبال تایید شدن Windows 10 خبر انتشار این منشی بر روی پلتفرم های دیگر همانند IOS و Android il منتشر شد و حال شما میتوانید آخرین اخبار منتشر شده از Cortana را در ادامه مطلب مشاهده کنید

اخبار حاکی از آنند که نسخه کامل Cortana (نام Cortana از شخصیتی مونث در سری بازی های HALO گرفته شده) منشی مجازی تلفن های هوشمند که در حال حاضر در انحصار Windows phone های ماکروسافت قرار دارد در فاصله ای نچندان دور؛ در هفته های آینده به صورت رسمی برای سیستم عامل های اندروید و IOS منتشر شود.و این درحالی می باشد که به گفته یک منبع خارجی نسخه بتای Cortana توسط یکی از افرادی که آن را تست میکرده لیک شده(این نسخه به هیچ وجه از سوی منبع معتبری منتشر نشده و اصلا پیشنهاد نمیشود).

همانطور که میدانید Cortana که در گذشته در انحصار سیستم عامل Windows phone بود، ولی پس از اینکه شرکت ماکروسافت به این نتیجه رسید که نمیتواند بازار منشی های مجازی را با در انحصار نگه داشتن Cortana در اختیار بگیرد طی حرکتی هوشمندانه انتشار Cortana را برای سیستم  عامل های Android و IOS تایید کرد. همچنین با منتشر شدن Cortana بر روی Windows ،Xbox، اندروید و IOS این کمپانی به هدف خود یعنی تبدیل کردن Cortana محبوب ترین منشی مجازی در بازار یک قدم نزدیک تر میشود.

 

Cortana در سیستم عامل های اندروید و IOS همانند دیگر منشی ها میتواند درخواست های شما مانند زنگ زدن یا ارسال یک پیام کوتاه را عملی سازد ولی با توجه به تمامی این نکات Cortana در سیستم عامل های IOS و اندروید محدودیت هایی نیز دارد برای نمونه: وقتی میگویید HEY CORTANA نمیتواند پاسخ گو باشد یا نمیتواند اپلیکیشن های نصب شده بر روی تلفن همراه شمارا برایتان اجرا کند.

 

حال نظر شما چیست؟ آیا Cortana رقیب قابلی برای Google Now که در حال حاضر بر روی اندروید، IOS و Chrome قابل استفاده است میدانید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید