آیا نوکیا قصد بازگشت به بازار گوشی های هوشمند را دارد؟ - تکفارس 
آیا نوکیا قصد بازگشت به بازار گوشی های هوشمند را دارد؟ - تکفارس 

آیا نوکیا قصد بازگشت به بازار گوشی های هوشمند را دارد؟

یاشار فتحعلی زاده
۳۰ تیر ۱۳۹۴ - 14:09
آیا نوکیا قصد بازگشت به بازار گوشی های هوشمند را دارد؟ - تکفارس 

نوکیا که یکی از شرکتهای پرقدرت در بازار تلفنهای همراه بود در چند سال اخیر عرصه را به شرکتهایی مانند اپل و سامسونگ واگذار کرد تا آن دو شرکت در رقابتی تنگاتنگ قرار بگیرند و نوکیا رفته رفته طرفداران خود و مشتریانش را از دست داد . نوکیا که بازار اصلیش در اروپا بود زمانی در دهه ۹۰ میلادی ابرقدرتی در زمینه گوشی های همراه بود و با تولید فناوری ها و خلاقیتهایی که در زمینه محصولات خود داشت خیلی از اولین هارا به نام خود ثبت کرد که میتوان به گوشی ۱۱۰۰ اشاره کرد . محصولی که در سال ۲۰۰۳ تولید و روانه بازار شد و در سال ۲۰۰۷ با فروشی بیش از ۲۰۰ میلیون عدد پرفروشترین محصول تاریخ در جهان شناخته شد .

 

نوکیا با عرضه N95 در اوج قدرت بود اما رفته رفته بخاطر نارضایتی کاربران از سیستم عامل Symbian شروع به افت فروش و از دست دادن مشتریانش کرد . از جمله ایراداتی که به این سیستم عامل گرفته میشد کمبود برنامه های کاربردی بود .نوکیا با مایکروسافت قراردادی تجاری بست تا از سیستم عامل ویندوز در گوشیهای همراهش استفاده کند و با این کار رضایت مشتریانش را جلب کند اما تا زمان جا افتادن این سیستم عامل اپل تبدیل به برترین شرکت سازنده گوشی های هوشمند شد و سیستم عامل آندروید تبدیل شد به محبوبترین سیستم عامل و در سال ۲۰۱۳ مایکروسافت اعلام کرد بخش ساخت گوشی های هوشمند نوکیا را خریداری کرده تا نوکیا از بازار بیرون برود .

حالا شایعاتی وجود دارد مبنی بر بازگشت نوکیا به بازار گوشی های هوشمند . پاسخ مدیران نوکیا که به سوالات در مورد بازگشت نوکیا به بازار گوشیهای هوشمند همواره پاسخی منفی بود گویا عوض شده و چیزی که مشخص شده نوکیا قصد دارد در سال ۲۰۱۶ باز به شهرت و اقتدار زمانهای قبلش برگردد و با محصولات جدید به بازار برگردد .

در پاسخ به سوالات رابرت مورلینو از نوکیا گفت ” این موضوع طبیعیست که همه بپرسند آیا نوکیا قصد بازگشت به بازار را دارد یا خیر خب باید گفت این موضوع خیلی پیچیده است . باید گفت نوکیا برای این کار نیاز به یک شریک تجاری دارد تا این کار خطیر را با همکاری نزدیک انجام دهند و طبق توافقی که با مایکروسافت داریم نزدیکترین زمان برای بازگشت به بازار سه ماه آخر سال ۲۰۱۶ میباشد بنابراین  میتوان گفت نوکیا تا پایان این مدت محصولی نخواهد ساخت . ”

شاید این حرفها پاسخی باشد برای پایان شایعات که حداقل تا اواخر سال ۲۰۱۶ محصولی از نوکیا نخواهیم دید اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه نوکیا فصد دارد گوشی با سخت افزار قوی و بر پایه سیستم عامل آندروید بسازد . باید صبر کرد و دید آیا این شایعات درست خواهد بود یا خیر .

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.