گوگل قصد دارد UTorrent را در لیست سیاه قرار دهد - تکفارس 
گوگل قصد دارد UTorrent را در لیست سیاه قرار دهد - تکفارس 

گوگل قصد دارد UTorrent را در لیست سیاه قرار دهد

یاشار فتحعلی زاده
۳۱ تیر ۱۳۹۴ - 13:50
گوگل قصد دارد UTorrent را در لیست سیاه قرار دهد - تکفارس 

شاید برای شما هم عجیب باشد اما خبر واقعیست .

گوگل که همیشه پایش را از دعواها و جریانات مختلف کمپانی ها در مورد نقض قانون کپی رایت بیرون میکشید و سعی میکرد دخالتی نداشته باشد و به مطالبی که توسط کاربرانش سرچ میشود کمتر اهمیت دهد , اینبار خبرها حاکی از آن است که  گوگل قصد دارد دسترسی کاربران به سایت های که میتوان محتوای مطالب را به صورت تورنت از آنها دانلود کرد , محدود کند یعنی کاربرانی که به این صفحات بخواهند وارد شوند با پیغام این سایت غیر مطمئن است و محتویات مخرب دارد روبرو خواهند شد . البته این کارها معلوم نیست با چه نیتی صورت میگیرد . شاید گوگل میخواهد نظر کمپانی های موسیقی و فیلم سازی مثل هالیوود را جلب کند یا اقدامی باشد برای جلوگیری از انتقال ویروسها از طریق سایتهای تورنت به سیستم کاربرانش .

حتی این موضوع در مورد چند سیستم ویروس یاب که مستقل هستند نیز عملی شده و آنها نیز UTorrent را خطرناک میشناسند . این عمل با ماجراهایی که در ابتدای سال رخ داد بیشتر به چشم آمد . UTorrent متهم شد که به صورت پنهانی افزونه ای در سیستم کاربران نصب میکند که صفحاتی را برای تبلیغ باز میکنند و این نصب ها بدون اطلاع کاربر صورت میگیرد . حتی متهم به سرقت اطلاعات هم شده و این بعید به نظر نمیرسد شراکتی که با کمپانی Cryptocurrency  دارد کمپانی که متهم به سرقت اطلاعات میباشد . خیلی ها این اقدام را سو استفاده از اعتماد کاربران از طرف UTorrent در نظر گرفتند .

 

گوگل در جواب سوالات گفته : ” تمام این اقدامات برای بالا بردن امنیت Chrome و کاربران آن میباشد . ما سعی داریم موتور شناسایی که بدافزارها و Malware میباشند را تقویت کنیم تا کاربرانمان از امنیت بالاتری برخوردار باشند . تمام این کارها را شما میتوانید از این هفته مشاهده کنید و ببینید چقدر Chrome امنتر خوهد شد .تمام هدف ما بالا بردن امنیت کاربرانمان است نه چیز دیگری . ”

شاید این اقدام برای کاربرانی که از تورنت استفاده ای نمیکنند تفاوت چندانی نداشته باشد و یا باعث خوشحالی کسانی که مدافع قانون کپی رایت هستند و از سرقت اینترنتی محصولاتشان ناله هایشان سر به فلک کشیده , شود اما قطعا باعث ناراحتی کسانی میشود که از تورنت برای دانلود مطالب مختلف استفاده میکنند . البته راهی برای دور زدن این اقدام گوگل وجود دارد کافیست موقعی که خواستید فایل تورنتی را دانلود کنید از Advanced Settings گزینه Google’s malware protection را خاموش کنید و بعد دانلود تورنت روشنش کنید .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید