یک مرد انگلیسی برای اولین بار توسط چشم مصنوعی درمان شد - تکفارس 
یک مرد انگلیسی برای اولین بار توسط چشم مصنوعی درمان شد - تکفارس 

یک مرد انگلیسی برای اولین بار توسط چشم مصنوعی درمان شد

محمدرضا قدمگاهی
۲ مرداد ۱۳۹۴ - 00:47
یک مرد انگلیسی برای اولین بار توسط چشم مصنوعی درمان شد - تکفارس 

سرانجام و برای اولین بار در تاریخ پزشکی جهان پیرمردی که به بیماری “خشکی ماکولا وابسته به سن” مبتلا بود، توسط چشم مصنوعی به طور کامل درمان شد. این جالب است که یک انسان واقعی بتواند از یک دوربین اول شخص استفاده کند!. این بیماری، یعنی بیماری خشک شدن ماکولا، شایع ترین بیماری چشم در کهن سالان می‌باشد.

Ray Flynn این کهن سال انگلیسی تبار، حدود ۸ سال از که به این بیماری گریبان گیر، مبتلا شده و بینایی خود را به طور کامل از دست داده است. این بیماری هم اکنون به ۲۰ تا ۲۵ میلیون کهن سال در سراسر جهان سرایت کرده است. این بیماری در ابتدا به صورت “کم شدن شعاع دید” ظاهر میشود و در آخر به نابینایی فرد منجر خواهد شد.

آقای Flynn به یک دوربین مجهز شده است که میتواند با دریافت تصویر اطراف و فرستادن آن به سلول های سالم شبکیه چشم به وسیله یک قطعه فلزی کار گذاشته در بخش مخچه او، تصویری از دنیای اطراف او در حافظه او ذخیره کند. این سیستم برای اولین بار در ۱ ژونیه مورد بررسی قرار گرفت. Flynn میتواند حتی با چشمان بسته نیز دنیای اطراف خود را مشاهده کند!.

چیپست The Argus II توسط یک شرکت آمریکایی به نام Second sight طراحی و تولید شده است. برنامه این شرکت فعلا آن است که ۱۳۰ نفر که مبتلا به بیماری نابینایی هستند را به مرحله درمان برساند. آقای فلین گفته است که حالا میتوانم بهتر برادرم را ببینم.

حالا میتوانم بازی های منچستر یونایتد را از نزدیک و با آخرین حد کیفیت به مشاهده بنشینم. هشت سال پیش تلویزیونی خریدم که حالا میتوانم از آن استفاده کنم!.

هزینه کاشت این چیپست هم اکنون حدود ۲۳۴,۰۰۰$ میباشد.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید