نوکیا و فروش دومین ساختمان خودش - تکفارس 
نوکیا و فروش دومین ساختمان خودش - تکفارس 

نوکیا و فروش دومین ساختمان خودش

علیرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - 11:55
نوکیا و فروش دومین ساختمان خودش - تکفارس 

نوکیا و فروش دومین ساختمان خودش

همه با بحران های مالی نوکیا آشنا هستیم. نوکیا از زمانی که تعصب خود را نصبت به سیستم عامل مرده سیمبین نشان داد و حاظر نشد همچون سایرین به سمت گوگل و اندروید برود روزهای سختش شروع شد. روزهایی که آرام آرام باعث شد تا نوکیا را از عنوان بزرگترین تولید کننده تلفن همراه جدا سازد و این عنوان را سامسونگی تصاحب کند که با موقعیت شناسی به خوبی توانست بهترین بهره ها را از گوگل و اندروید ببرد. مدت زیادی بود که نقدینگی نوکیا هر روز و هر روز کاهش می یافت و پول نقد موجود در حساب هایشان روبه کاهش نهاده بود. به همین دلیل نوکیا چندی پیش تصمیم گرفت تا ساختمان اصلی و مرکزی خودش را بفروشد و سپس با یک قرار داد بلند مدت دوباره آن را اجاره کند. به این ترتیب هم در ساختمان اصلی خودش می ماند و هم اینکه کلی پول نقد به حساب هایش واریز می شد و فشار سهام داران نیز کاهش می یافت. از طرفی نوکیا نیز با پول های وارده به حسابش بیشتر می توانست در زمینه تکنولوژی هایی که تمایل داشت تحقیق و بررسی و آزمایش انجام دهد (تکنولوژی هایی همچون Pure View)

غول سابق فنلاندی تلفن‌های همراه حدودا سه ماه پیش گزارش داد که ساختمان مرکزی شان به وسعت ۴۸۰۰۰ متر مربعی (که به «خانه نوکیا» شهرت داشت) را به قیمت ۱۷۰ میلیون یورو (که تقریبا معادل است با ۲۲۲ میلیون دلار) تا پایان سال (سال گذشته) به طور کامل و قطعی به فروش خواهد رساند و همینطور هم شد و ساختمان اصلی نوکیا توسط کمپانی اکسیلیون خریده شد و البته طی قرار دادی نوکیا دوباره آن را به صورت بلند مدت از کمپانی اکسیلیون اجاره کرد.

ظاهرا نوکیا از این حرکت سود زیادی برده است و از فروش ساختمانش راضی است چون تصمیم گرفته ساختمانی دیگر از مجموعه داریی هایش را نیز بفروشد. حالا نوبت به مجموعه ساختمان های Peltola در شهر اولو رسیده است. این مجموعه که شامل ۳۷۶۰۰ متر مربع فضای اداری و پارکینگی با گنجایش بیش از ۸۰۰ ماشین را دارا می باشد قرار است به قیمت ۳۱.۷ میلیون یورو معادل با حدودا ۴۲ میلیون دلار به یک شرکت تامین فضاهای اداری فروخته شود. طی این قرار داد نوکیا نیمی از کل این مساحت را به طور کامل واگذار می کند و نصف دیگر آن را همانند ساختمان قبلی طی یک قرار داد بلند مدت اجاره خواهد نمود و همچنان در آن جا باقی خواهد ماند. به نظر شما آینده نوکیا چیست؟ نوکیا می تواند در رقابت از ضعف کنونی خارج شده وروزهای خوش گذشته اش را دوباره تجربه کند یا همینطور سراشیبی سقوط را با فروختن ساختمان ها و اخراج کارکناش تا سقوط نهایی طی خواهد کرد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.