پهباد های شرکت فیسبوک آماده ی پرواز هستند. - تکفارس 
پهباد های شرکت فیسبوک آماده ی پرواز هستند. - تکفارس 

پهباد های شرکت فیسبوک آماده ی پرواز هستند.

ارسلان صادقی
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - 02:51
پهباد های شرکت فیسبوک آماده ی پرواز هستند. - تکفارس 

یکی دیگر از جهش های بزرگ شرکت فیسبوک ایجاد هواپیما های بدون سرنشین(پهباد)برای دادن خدمات اینترنتی به نقاط دور افتاده است.این پهباد ها که با برخورداری از انژی خورشیدی و وزن کمتر از یک خودرو قادر هستند که روزها و حتی ماه ها در بالای سطح زمین به مکان های دور افتاده اینترنت رسانی کنند! این پروژه که شبیه به |روژه ی لون شرکت گوگل است تنها برای رساندن خدمات اینترنتی به منطقه های دور افتاده ی زمین راه اندازی شده است.

مارک زاکربرگ مدیر شرکت فیسبوک اعلام کرد که این پروژه تا چند ماه دیگر آماده ی اجراست.همچنین در خبری دیگر اعلام کرد که “ما موفق به ساخت فناوری لیزری جدیدی جهت انتقال دیتا شده ایم و با ساخت یک لیزر جدید قادر به انتقال ۱۰ گیگابایت دیتا در کمتر یک ثانیه میباشیم.” طبق گفته ی او با استفاده از این تکنولوژی که ده برابر دقیق تر از تکنولوژی های قبلی میباشد آنها قادر به انتقال دیتا به مقصد از فاصله ی ۲ مایلی میباشند.

طبق گفته ی زاکربرگ در ماه های آینده با اجرای این پروژه آنها  قادر به انتقال اینترنت به مکان های دور افتاده که ساکنین آن از اینترنت استفاده نمی کنند، هستند.

این هواپیما های بدون سرنشین بین شصت هزار تا نود هزار پایی زمین قادر به پرواز اند و در یک دایره ی ۳ کیلومتری  به پرواز خواهند در آمد و در داخل  شعاع ۵۰ کیلومتری قادر به ارایه ی دسترسی به اینترنت به ساکنین زمین خواهند بود.

پروژه ی لون شرکت گوگل نیز شباهت زیادی به پروژه ی شرکت فیسبوک دارد و به نظر میرسد که رقیب اصلی شرکت فیسبوک در ارایه ی خدمات اینترنتی میباشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.