بیش از ۱۸ درصد از سیستمهای اندروید از Lollipop استفاده میکنند - تکفارس 
بیش از ۱۸ درصد از سیستمهای اندروید از Lollipop استفاده میکنند - تکفارس 

بیش از ۱۸ درصد از سیستمهای اندروید از Lollipop استفاده میکنند

یاشار فتحعلی زاده
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 08:02
بیش از ۱۸ درصد از سیستمهای اندروید از Lollipop استفاده میکنند - تکفارس 

این یک ماه جدید میلادیست و همانطور که میدانید, سایتها به دنبال نمودارهای مختلف برای نمایش به کاربرانشان هستند. ما هم برای شما یک نمودار جالب تهیه کرده ایم. در این نمودار مشخص شده که دستگاه های مختلفی که از سیستم عامل آندروید استفاده میکنند, از کدام نسخه از آن بهره میبرند. طبق نمودار ما مشخص شده که ۱۵.۵ درصد از دستگاه ها از سیستم عامل اندروید ۵.۰ استفاده میکنند و ۲.۶ درصد هم از سیستم عامل اندورید ۵.۱ , جدیدترین ورژن اندروید, بهره میبرند. البته اگر بخواهیم با نمودار ماه پیش مقایسه کنیم, سیستم عامل اندروید که ساخت گوگل میباشد, توانسته رشد ۵.۱ درصدی داشته باشد. در کنار آن, سیستم عامل اندروید ۴.۴ یا همان KitKat در ۳۹.۳ درصد دستگاه ها استفاده میشود و رشد ۱ درصدی داشته است.
بعد از KitKat, اندروید ۴.۳ , ۴.۲X و ۴.۱x به ترتیب ۴.۷% , ۱۵.۹% و ۱۳.۰% از نمودار را به خود اختصاص میدهند که در مجموع میشود ۳۳.۶ درصد. بعد از مدل های Jelly Bean , نوبت میرسد به مدل های Ice Cream Sandwich یا همان مدل های ۴.۰.۳ و ۴.۰.۴ که در ۴.۱ درصد از دستگاه ها استفاده میشوند. گوشی های Gingerbread یا همان اندروید ۲.۳.۳ و ۲.۳.۷ نیز در ۴.۶ درصد از دستگاه ها استفاده میشوند. در آخر میماند ورژن Froyo یعنی اندروید ۲.۲ که در تنها ۰.۳ درصد از گوشی ها استفاده میشود.
این اطلاعات از قسمت بازدید کاربران از Google Play Store که در مدت یک هفته بررسی شده , برداشته شده است. در کنار این مسائل , اگر به شما بخواهیم نشان بدهیم که چند سال است از نسخه های قدیمی دارد استفاده میشود, باید بگوییم بیش از ۵ سال , ما در مورد Froyo صحبت میکنیم که درآن موقع باعث میشد تا کسانی که از اندروید استفاده میکنند, وقتی بخواهند از مرورگرها استفاده کنند, بتوانند انیمیشن های فلش را مشاهده کنند که در زمان خود یک حرکت بزرگی بود. خب نمودار ما تمام شد. باید صبر کرد و دید ماه دیگر چه تغییراتی اعمال خواهد شد و دید چقدر از کاربران KitKat به مدل جدیدتر اندروید یعنی ۵.۱ نقل مکان خواهند کرد.

 

Untitled

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید