نفوذ به حسگرهای اثر انگشت اندروید راحت تر از Touch ID است - تکفارس 
نفوذ به حسگرهای اثر انگشت اندروید راحت تر از Touch ID است - تکفارس 

نفوذ به حسگرهای اثر انگشت اندروید راحت تر از Touch ID است

حسین توحیدلو
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - 15:08
نفوذ به حسگرهای اثر انگشت اندروید راحت تر از Touch ID است - تکفارس 

هیچ چیزی مانند کنفرانس Black Hat Security نمی شود. به تازگی در کنفرانس Black Hat Security حسگرهای اثر انگشت تلفن های هوشمند مورد بررسی قرار گرفته است. آقای Yulong Zhang کارشناسان امنیت Black Hat Security به تازگی بر روی حسگرهای اثر انگشت تلفن های هوشمند اندرویدی تحقیق کرده است و نتایج جالبی را بدست آورده است.

ایشان بر روی سیستم عامل اندروید چندین حملات سایبری انجام دادند که در یکی از این حملات، حمله‌ جاسوسی برای حسگرهای اثر انگشت است که باعث می شود چندین اثر انگشت جعلی به سیستم اندروید شناساند و با اثر انگشت های جعلی تلفن هوشمند را Unlock کرد. بنا به گفته محققان این حملات بر روی گوشی HTC One و  Samsung Galaxy S5 اجرا شد اما بر روی سیستم عامل اپل اجرا نشد.

این نوع حمله پس از انجام مراحل خود باعث می شود که کاربر نتواند پسوورد و اثر انگشت تلفن هوشمند خود را تغییر دهد. بنابراین تمامی اطلاعات تلفن همراه سرقت می شود. خوشبختانه کمپانی های سازنده این گوشی ها از این حملات خبر دار شدند و به صورت رسمی اعلام کردند که بزودی بروزرسانی جدیدی برای این تلفن های هوشمند منتشر خواهد شد که از این حملات جلوگیری کند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.