ببینید: مقایسه دوربین Galaxy S6 edge با +Sony Xperia Z3 - تکفارس 
ببینید: مقایسه دوربین Galaxy S6 edge با +Sony Xperia Z3 - تکفارس 

ببینید: مقایسه دوربین Galaxy S6 edge با +Sony Xperia Z3

یاشار فتحعلی زاده
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 23:20
ببینید: مقایسه دوربین Galaxy S6 edge با +Sony Xperia Z3 - تکفارس 

سلام دوستان و همراهان عزیز سایت تکفارس. همینطور که میدانید دیروز مقاله ای برای مقایسه دوربین اصلی دو گوشی هوشمند Sony Xperia Z3 Plus با LG G4 را در سایت قرار دادیم تا شما عزیزان بتوانید از آن دیدن کرده و لذت ببرید. امروز هم فصد داریم تا دوربین دو گوشی Galaxy S6 با +Sony Xperia Z3 را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام برتر است. با ما همراه باشید تا به این امر پی ببریم.

همانطور که میدانید و قبلا هم گفته بودیم, دوربین ها به یک قسمت خیلی مهم در گوشی های هوشمند تبدیل شده اند. حتی یک دوربین خوب میتواند عاملی برتری یک گوشی نسبت به دیگری و افزایش آمار فروشش را سبب گردد. استفاده از دوربین گوشی های هوشمند هر روز بیشتر میگردد, از عکس برداری و ضبط لحظه ها با دوربین گرفته تا برداشتن تصاویر سلفی و .. همه از کارایی های مثبتی است که دوربین یک گوشی هوشمند باید بتواند به بهترین نحو آن را انجام دهد. حال در مقابل ما دو گوشی قرار دارد که با هم مشخصات فنی آن دو را بررسی میکنیم.

ابتدا باید گفت هر دو گوشی دارای دوربین عقب قوی ای هستند و میتوانند تصاویر با رزولوشن بالایی را ثبت کنند. البته مهم نیست, باید در نظر داشت که یک تصویر با رزولوشن ۱۰۸۰p فقط ۲.۱ مگا-پیکسل است و اگر شما یک عکس با رزولوشن ۴K دارید, باید بدانید به یک تصویر ۸.۳ مگا-پیکسلی خیره شده اید. اگر بخواهیم مسائلی که مهم هستند را به شما عزیزان بگوییم, به امکاناتی مانند سایز روزنه و سنسور باید توجه کنیم که به عنوان مثال یک روزنه و سنسور بزرگتر باعث میشود که نور بیشتری به لنز وارد شود و همین موضوع باعث میشود که در مکانهای تاریک , دوربین عملکرد بهتری داشته باشد. پس مقدار مگا-پیکسلها شما را فریب ندهد. البته هر دو گوشی دارای سنسور و روزنه بزرگی میباشند.

maxresdefault.jpg1

گوشی سامسونگ Galaxy S6 edge از یک دوربین اصلی ۱۶ مگا-پیکسلی که  سنسور ساخت سونی است, استفاده کرده و دارای یک لنز با روزنه f/1.9 , فوکوس خودکار, فلش ال ای دی , HDR خودکار و OIS میباشد. از دیگر قابلیتهای این گوشی  تثبیت کننده نور در تصویر ,  لرزشگیر برای تثبیت در عکسبردای است. در تصویربرداری این گوشی در حالت ۳۰fps دارای رزولوشن  ۲۱۶۰p , در حالت ۶۰fps دارای رزولوشن ۱۰۸۰p و در حالت ۱۲۰fps دارای رزولوشن ۷۲۰p میباشد. دوربین جلوی این گوشی ۵ مگا-پیکسل میباشد که میتواند تصاویری با رزولوشن ۱۰۸۰p ضبط کند. از دیگر امکانات این گوشی, نرم افزار فوق العاده آن میباشد که کار را ساده و آسان میکند و در عین حال امکانات زیادی به شما میدهد مانند تصویر برداری زمان آهسته یا Slow Motion .

maxresdefault

در حالیکه گوشی سونی Xperia Z3+ دارای دوربین ۲۰.۷ مگا-پیکسلی با سنسور Exmor RS با اندازه ”۱/۲.۳ میباشد که شرکت سونی آن را در چند مدل پرچم دار Xperia تا به حال استفاده کرده است. سنسور بزرگ این دوربین دارای لنز ۲۵mm پهن Sony G Lens و همینطور روزنه f/2.0 و یک فلش ال ای دی میباشد. متاسفانه هیچ تثبیت کننده نور در تصویر وجود ندارد, اما این گوشی دارای لرزشگیر میباشد. تصویربرداری این گوشی میتواند تا رزولوشن ۴K را با فریم ریت ۳۰fps ساپورت کند. دوربین جلو نیز از یک دوربین ۵.۱ مگا-پیکسلی با سنسور Exmor R میباشد که یک لنز با پهنای زاویه ۲۵mm داراست.

در آخر باید گفت دوربین Galaxy S6 edge برنده این مبارزه است و همه اینها را مدیون عملکرد بهتر دوربین  میباشد. البته میتوانید از ویدیویی که در زیر تهیه کرده ایم خودتان مشاهده کنید و نظرتان را با ما در میان بگذارید.

دانلود ویدیو با کیفیت متوسط: لینک کیفیت ۴۸۰

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.