Nvidia انتظار ۲۰۱۶ پر فروشی دارد - تکفارس 
Nvidia انتظار ۲۰۱۶ پر فروشی دارد - تکفارس 

Nvidia انتظار ۲۰۱۶ پر فروشی دارد

مسعود مقدم
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 00:44
Nvidia انتظار ۲۰۱۶ پر فروشی دارد - تکفارس 

شرکت انویدیا انتظارات خود را از سال آینده ی میلادی منتشر کرده است. این کمپانی پیش بینی می کند که در سال ۲۰۱۶، میزان ۱.۱۵۳ میلیارد دلار فروش خواهد داشت که سود خالص آن به ۲۶ میلیون دلار می رسد.

در آمد این شرکت نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است، در صورتی که سود حاصل از آن دچار کاهش ۸۰ درصدی شده. این می تواند به این دلیل باشد که شرکت های کمی امسال تصمیم به ساخت کارت گرافیک های این شرکت گرفتند و باعث شد تا انویدیا بر روی تک تک کارت گرافیک هایش به میزان ۰.۱۹ دلار ضرر داشته باشد.

هم چنین تبلت های شیلد برای این شرکت سودی در پی نداشتند و انویدیا به اجبار مبلغ زیادی مربوط به پردازنده های مورد استفاده اش به شرکت های سامسونگ و کوآلکام پرداخت. این درباره ی سود دهی این تبلت ها بود اما در آمد خالص حاصل شده از فروش آن ها، نسبت به سال پیش، متوجه سود۱۰ درصدی شده است که ۱۹۰ میلیون دلار برای این شرکت در آمدزایی داشت.

اخبار دیگر هم چنین نشان می دهد که بخش ساخت کارت گرافیک های Quadro و Tesla بسته شده است و کارت های Tegra نیز به میزان ۱۹ درصد کاهش درآمد داشته اند. البته فروش کم کارت گرافیک های Tegra می تواند به دلیل فروش کم تر کلی اسمارت فون ها در ۲۰۱۵ نیز باشد. آن ها هم چنین انتظار فروش ۱.۱۸ میلیارد دلاری در ۳ ماهه ی پیش رو را دارند که زیان هایی که توسط بخش های مختلف برای آن ها به بار آمده است را تامین کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.