فایرفاکس خود را هرچه سریعتر بروز رسانی کنید - تکفارس 
فایرفاکس خود را هرچه سریعتر بروز رسانی کنید - تکفارس 

فایرفاکس خود را هرچه سریعتر بروز رسانی کنید

حسین توحیدلو
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 14:32
فایرفاکس خود را هرچه سریعتر بروز رسانی کنید - تکفارس 

یکی از محبوبترین مرورگرها میان کاربران اینترنت، مرورگر فایرفاکس است. روزانه میلیون ها نفر برای دسترسی به صفحات وب از مرورگر فایرفاکس استفاده میکنند. چند روز پیش آپدیت جدیدی با ورژن ۳۹.۰.۳ برای مرورگر فایرفاکس توسط موزیلا منتشر شد که شاید هنوز برخی از کاربران این بروز رسانی را دریافت نکرده اند. متاسفانه اخیرا طبق گفته سازنده این مرورگر یعنی موزیلا در وبسایت رسمی خود، اعلام کرده است که هرچه سریعتر مرورگر های خود را به نسخه جدید آپدیت کنید. به گفته شرکت موزیلا exploit های جدیدی برای یکی از باگ های مرورگر فایرفاکس کشف شده که به کمک این exploit هکرها میتوانند به صورت کاملا مخفیانه اطلاعات کامپیوتری شما را در سروری که در اکراین است، آپلود کنند و به تمام اطلاعات شخصی کامپیوتر شما دسترسی داشته باشند.

شرکت موزیلا در این خبر اعلام کرده است که به واسطه یک تبلیغاتی که در وبسایت های خبری روسیه ای قرار میگیرد، از این باگ مرور فایرفاکس استفاده کرده اند. هکرها بدون اینکه شخص مورد نظر مطلع شود اطلاعات شخصی را از کامپیوترها ربوده و به سرور دیگری منتقل می کنند. البته نسخه مک مرورگر فایرفاکس همچین باگی ندارد و مرورگر ویژه سیستم عامل مک کاملا ایمن می باشد. شرکت موزیلا از کاربران خود درخواست کرده است که هرچه سریعترمرورگر فایرفاکس خود را به نسخه‌ی ۳۹.۰.۳ یا به نسخه‌ ESR یا ورژن ۳۸.۱.۱ بروزرسانی کنند.

مدیر ارشد امنیت کمپانی موزیلا، آقای Daniel Veditz، در خصوص این باگ اعلام کرد:

باگ امنیتی باعث می شود که محتوای جاوا اسکریپت و Tools های PDF مرورگر فایرفاکس را از یکدیگر جدا کنند. بخاطر همین محصولاتی که دارای ابزارهای PDF نیستند، مانند نسخه اندروید مرورگر فایرفکس، آسیب پذیر نیستند و جای نگرانی نیست! البته کاربرانی هم که پلاگین ضد تبلیغات را در مرورگر خود نصب کرده باشند، شانش کمتری دربرابر آسیب پذیر بودن مرورگر و دزدیده شدن اطلاعات خود دارند.

البته اگر در قسمت تنظیمات مرورگر شما گزینه آپدیت خودکار را زده باشید، مرورگر به صورت خودکار ورژن جدید یعنی ورژن ۳۹.۰.۳ را آپدیت کرده است و پس از آپدیت دیگر نگرانی ای بابت انتقال اطلاعات شما به سرور دیگر وجود ندارد.

برای بروزرسانی مرورگر فایرفاکس خود میتوانید به وبسایت رسمی کمپانی موزیلا رفته و مرورگر خود را هرچه سریعتر بروز رسانی کنید. برای مراجعه به این وبسایت اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.