آیا Sony Xperia Z5 قابلیت شارژ خورشیدی دارد؟ - تکفارس 
آیا Sony Xperia Z5 قابلیت شارژ خورشیدی دارد؟ - تکفارس 

آیا Sony Xperia Z5 قابلیت شارژ خورشیدی دارد؟

حسین توحیدلو
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 20:34
آیا Sony Xperia Z5 قابلیت شارژ خورشیدی دارد؟ - تکفارس 

این روزها شایعه ها و خبرهای مختلفی در پیرامون اسمارت فون Sony Xperia Z5 در فضای مجازی مشاهده می شود که احتمالا در مراسم IFA 2015 شاهد رونمایی کمپانی سونی از اسمارت فون Sony Xperia Z5 باشیم. چند روز گذشته شاهد انتشار اطلاعاتی درباره سونی اکسپریا زد ۵ بودیم. طبق آخرین خبرها این اسمارت فون دارای حسگر اثر انگشت می باشد و علاوه بر این متاسفانه این اسمارت فون از USB نوع C برخوردار نیست. اخیرا در سایت های خارجی تصاویر مفهومی ای از این تلفن هوشمند منتشر شده است که گویا این تصاویر بیانگر این است که کمپانی سونی در اسمارت فون Sony Xperia Z5 قابلیت شارژ شدن توسط خورشید را قرار داده است! با ما همراه باشید.

مدتی پیش وبسایت فرانسوی Nowhereelse تصویر مفهومی از اسمارت فون Sony Xperia Z5 را منتشر کرده است که در کنار تصاویر نوشته شده:

اولین اسمارت فون مجهز به شارژر خورشیدی!

البته هنوز این خبر در حد یک شایعه است و درست بودن این خبر هنوز مشخص نیست. علاوه بر وجود فناری شارژر خورشیدی، این تصاویر بیانگر این است که تلفن هوشمند Sony Xperia Z5 در سه رنگ شامپاین طلایی، نقره ای و نعنایی وارد بازار خواهد شد. البته نسل های گذشته اسمارت فون Xperia Z در رنگ مشکی نیز قبلا توسط کمپانی سونی عرضه می شد و به همین خاطر ممکن است رنگ چهارمی نیز در کار باشد و Sony Xperia Z5 در رنگ مشکی نیز وارد بازار شود. در تصویر Sony Xperia Z5 با رنگ نعنانی میتوانیم مشخصات این تلفن هوشمند را دربیابیم! بنا به تصویر منتشر شده تلفن هوشمند Sony Xperia Z5 دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت QHD از نوع Triluminous و همچنین Sense ID پاور می باشد. Sense ID فناوری جدیدی است که کمپانی Qualcomm تولید شده است. دوربین این گوشی از حسگر IMX213 بهره مند است و این سنسور در Moto X Pure, Moto X Style and Moto X Play استفاده شده است. کیفیت دوربین این تلفن هوشمند نیز ۲۱.۵ مگاپیکسل است. دیگر در بدنه اکسپریا Z5 از شیشه خبری نیست و تمامی بدنه از جنس آلومینیوم می باشد. طبق اطلاعات منتشر شده و انتظارات این تلفن هوشمند ضد آب و ضد گرد خاک IP 68 است. نکته قابل تعجب اینجاست که طبق تصاویر سیستم عامل اکسپریا z5 سیستم عامل Android M می باشد که طبق خبرها سیستم عامل Android M در مهر ماه امسال به صورت رسمی منتشر خواهد شد. طبق این خبر، این در حالیست که Sony Xperia Z5 در شهریور ماه معرفی و وارد بازار خواهد شد.

علاوه بر این ها در تصاویر منتشر شده از Sony Xperia Z5، مشاهده میکنیم که تلفن هوشمند Sony Xperia Z5 از درگاه USB از نوع C بهره مند است و این در حالی است که قبلا خبرهایی مبنی بر اینکه این تلفن هوشمند از درگاه USB از نوع C بهره مند نیست، در تداخل است. شایان به ذکر است که کمپانی سونی در روز ۲ سپتامبر به صورت زنده در شهر Berlin کنفرانسی خواهد داشت و در این کنفرانس به احتمال زیاد از Sony Xperia Z5 رونمایی خواهد شد. باید منتظر باشیم. همراه وبسایت تکفارس باشید.

در زیر شما را به دیدن این تصاویر مفهومی از تلفن هوشمند Sony Xperia Z 5 دعوت میکنیم.

Sony-Xperia-Z5-Concept-01

Sony-Xperia-Z5-Concept-04

Sony-Xperia-Z5-Concept-03

Sony-Xperia-Z5-Concept-02

Sony-Xperia-Z5-Concept-01

دیدگاه خودتان را درباره تلفن هوشمند Sony Xperia Z5 و فناوری شارژر خورشیدی را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.