دیسک های Ultra HD Blu-ray در تعطیلات امسال از راه می رسند - تکفارس 
دیسک های Ultra HD Blu-ray در تعطیلات امسال از راه می رسند - تکفارس 

دیسک های Ultra HD Blu-ray در تعطیلات امسال از راه می رسند

مسعود مقدم
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 21:31
دیسک های Ultra HD Blu-ray در تعطیلات امسال از راه می رسند - تکفارس 

شاید عرضه ی دیسک های Ultra HD Blu-ray یک گام بزرگ دیگر در زمینه ی حافظه های قابل حمل ( اعم از دیسک، هارد و … ) باشد. انجمن دیسک های Blu-ray اعلام کرده است که بنا به درخواست شرکت هایی که با آن ها در تجارت هستند، قابلیت استفاده از فرمت UHD نیز در این دیسک ها، به یک نیاز بدل شده است و آن ها در بیست و چهارم آگوست، این نوع بلو-ری ها را معرفی و آن ها را در تعطیلات امسال عرضه خواهند کرد.

با توجه به اینکه امروزه استفاده از رزولوشن ۴K، امری طبیعی محسوب می شود، آن ها این تصمیم را در بهترین زمان گرفته اند. هم اکنون نیز کاربران بسیاری از نبود هم چنی قابلیتی، شکایت داشتند و شاید این خبر خوبی برای آن ها باشد.

2015-08-08-image

 

رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ حال حاضر امکان دست یابی به فریم ریت ۶۰ فریم در هر ثانیه را برای سازندگان فیلم های سینمایی فراهم آورده است. البته توجه داشته باشید که شما به یک تلویزیون برای اجرای این کیفیت و فریم ریت همچنین نیاز دارید.

دیسک های Ultra HD Blu-ray طبیعتا قابلیت Backward Compatible را خواهند داشت که به کاربران اجازه ی استفاده از فیلم های ۱۰۸۰P Full HD را نیز می دهد. این نوع دیسک ها هم چنین از یک ویژگی جدید به نام “digital bridge” بهره می برند که به استفاده کنندگان آن اجازه ی تهیه ی یک کپی دیجیتالی از دیسک را می دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.