سقوط دوباره سهام کمپانی HTC - تکفارس 
سقوط دوباره سهام کمپانی HTC - تکفارس 

سقوط دوباره سهام کمپانی HTC

حسین توحیدلو
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 22:22
سقوط دوباره سهام کمپانی HTC - تکفارس 

چند روز پیش خبرهای بسیار زیادی مبنی بر اینکه کمپانی بزرگ HTC دچار رکود اقتصادی شده است و سهام این کمپانی روز به روز پایین می آید! حال خبر دیگری از این کمپانی تایوانی سازنده تلفن های هوشمند منتشر شده که سهام این کمپانی به شدت کاهش یافته است. چند ساعت پیش Bloomberg اعلام کرد که سهام این کمپانی به مبلغ کمتر از ۱.۵ میلیارد رسیده است. این رقم در ده سال کمپانی HTC بی سابقه بوده است. نکته قابل توجه اینجاست که در طبق گزارش مالی این کمپانی در ماه ژوئن نقدینگی این کمپانی در این ماه ۱.۵ میلیارد بوده است و این به این معناست که این کمپانی هیچ سودی ندارد!

طبق آمار های منتشر شده، ارزش سهام شرکت تایوانی بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته یافته و متاسفانه روز به روز ارزش این کمپانی تایوانی کاهش می یابد و خبری از بهبود این وضعیت نیست!  یکی از تحلیلگران اقتصادی به نام Calvin Huang در Bloomberg اعلام کرده است که:

نقدینگی کمپانی HTC با سهام این شرکت برابر است. به عبارت دیگر دارایی این کمپانی برابر ارزش این برند برای سهام دارانش می باشد. سایر دارایی های این شرکت نیز وارد مبحث مالی نمی شوند چرا که بزودی بر روی این ها خطی کشیده خواهد شد و میتوان به عنوان زیان مالی محسوب کرد. پس این کمپانی هیچ ارزشی در نزد سهام داران ندارد و ارزش سهام آن بی ارزش است.

اگر به سال ۲۰۱۱ برگردیم کمپانی HTC به موفقیت بزرگی دست یافته بود. در این سال کمپانی بزرگ اچ تی سی توانست با کسب سهم ۲۴ درصدی در بازار آمریکای شمالی در کنار کمپانی های دیگر نظیر Apple, Samsung, و BlackBerry عنوان بزرگ ترین فروشنده تلفن هوشمند را در آمریکای شمالی از آن خود کند. متاسفانه در سال ۲۰۱۳ کمپانی اپل نتوانست خود را در این جایگاه نگه دارد و سهم خود را به کمپانی Apple و سامسونگ داد.

به ماه گذشته یعنی ژوئن باز میگردیم. در ماه گذشته کمپانی اچ تی سی قرار بود به زودی دستبند سلامتی Grip خود را روانه بازار کند اما مدتی پیش این کمپانی اعلام کرد که به دلیل دریافت فیدبک های زیاد آخرین تست ها، عرضه این محصول را به تاخیر می اندازیم. انتظار می رود که دستبند سلامتی Grip تا پایان سال میلادی جاری روانه بازار گردد.

Birdy Lu اظهار کرد که تلاش هایی که کمپانی HTC برای بازگشت از این رکورد و افت سهام خود انجام می دهد برای دو سال آینده بی نتیجه خواهد بود. این کمپانی تایوانی شانس بسیار کمی نسبت به رقبای بزرگ خود یعنی سامسونگ و اپل دارد و در اسمارت فون های میان رده نیز با عرضه اسمارت فون هایی مانند هوآوی و اسمارت فون های چینی، بازار این کمپانی را بحران زده می کند.

دیدگاه شما در خصوص افت سهام کمپانی HTC چیست؟ چه زمانی HTC به دوران اوج خود باز خواهد گشت؟ دیدگاهایتان را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.