اولین آپدیت امنیتی اندروید توسط سامسونگ از راه رسید - تکفارس 
اولین آپدیت امنیتی اندروید توسط سامسونگ از راه رسید - تکفارس 

اولین آپدیت امنیتی اندروید توسط سامسونگ از راه رسید

مسعود مقدم
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 04:26
اولین آپدیت امنیتی اندروید توسط سامسونگ از راه رسید - تکفارس 

شرکت T-Mobile دستگاه های Samsung Galaxy S5 خود را به اندروید نسخه ی ۵.۱.۱ بروزرسانی کرد که دارندگان S5 های تحت قرار داد این شرکت، در حال حاضر تنها کسانی هستند که از این نسخه ی اندروید استفاده می کنند. این بروزرسانی هم چنین در Change Log خود اعلام کرده است که باگ Stagefright را نیز از بین خواهد برد و اجازه ی سوئ استفاده کنندگان از این طریق را منع خواهد کرد. آپدیت به دو صورت OTA یا با استفاده از نرم افزار Smasung Kies هم اکنون قابل دریافت است.

باگ Stagefright در حال حاضر یکی از بزرگترین تهدید ها برای این سیستم عامل به شمار می آید. ترس از این روزنه به قدری بزرگ است که بسیاری از شرکت های بزرگ سازنده ی اسمارت فون ها که با سیستم عامل اندروید سر و کار دارند اعلام داشته اند که از این به بعد به صورت ماهانه آپدیت هایی را عرضه خواهند کرد تا امنیت کاربران را به بهترین نقطه برساند.

افرادی که قصد حمله با استفاده از این ابزار را دارند، برای شما یک MMS ارسال می کنند که بازگشایی محتوای آن، می توند کنترل دوربین، میکروفون، اطلاعات شخصی و تمام چیز هایی که توسط یک گوشی اندرویدی قابل استفاده هستند را از شما سلب کند.

این روزنه بر روی سیستم عامل های اندروید Froyo تا Lollipop قابل استفاده است. علاوه بر بروزرسانی Galaxy S5، شرکت T-Mobile اطلاع رسانی کرده است که این آپدیت به زودی برای فبلت های Note 4 و Note Edge تحت قرار داد های آن ها منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.